دومین شب از جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان تهران برگزار شد
کد خبر: 4094610
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹

دومین شب از جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان تهران برگزار شد

مرحله مقدماتی هفدهمین جشنواره سراسری تلاوت‌های مجلسی همزمان با دیگر استان‌ها در برخی از جلسات قرآن استان تهران نیز در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، هفدهمین جشنواره ملی و مردمی تلاوت‌های مجلسی در تمامی استان‌ها و در بیش از ۳۰۰ شهرستان از دهم شهریورماه سال جاری آغاز شده و تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به همت مجمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی تهران (تقاطع خیابان ولیعصر و خیابان مولوی) برگزار می‌شود.

بر همین اساس دومین شب از مرحله مقدماتی هفدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان تهران، شامگاه روز گذشته، سوم آبان‌ماه در جلسه قرآن مسعود سیاح‌گرجی، قاری بین‌المللی کشورمان در حسینیه جان‌نثاران برگزار شد.

در این جلسه که با حضور جمعی از قاریان برجسته کشور، چهره‌های قرآنی، مشتاقان و علاقه‌مندان به قرآن برگزار شد، برخی از قاریان جوان و نوجوان به تلاوت پرداختند.

همچنین دوشنبه، دوم آبان‌ماه نیز شاهد تشکیل چنین جلسه‌ای در جلسه آموزشی فرهاد غلام‌حسینی با حضور داود جعفری، دبیر جشنوراه‌های قرآنی فجر، داود کریمی، حسین فردی و حسین بیات و جمعی دیگر از قاریان ممتاز و شیفتگان و قرآن‌دوستان بودیم.

نگاهی به مرحله مقدماتی هفدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان تهران+ عکس

شب پایانی این مرحله از مسابقات نیز چهارم آبان‌ماه در جلسه هادی رحیمی از ساعت ۱۷:۳۰ به نشانی مهرآباد جنوبی، خیابان توکلی، کوچه شهید نیکویی برگزار می‌شود.

در جشنواره امسال، بانوان نیز به شکل حضوری در مرحله فینال به تلاوت خواهند پرداخت و همچون بخش آقایان ارزیابی مردمی نیز برای آنان در نظر گرفته شده است. در بخش قرائت ترتیل در نظر است با حمایت خیران، آلبوم «بیان وحی ۲»، با تلاوت هشت نفر از منتخبان رشته قرائت ترتیل اهل تشیع و هفت نفر از منتخبان و مرتلان اهل سنت تولید و در مراسم پایانی یعنی فجر تلاوت از آن رونمایی شود.


بیشتر ببینید:

تصاویر میزبانی جلسه قرآن مسعود سیاح‌گرجی از جشنواره تلاوت مجلسی

تصاویر میزبانی جلسه قرآن فرهاد غلام‌حسینی از جشنواره تلاوت مجلسی



این جشنواره برای تعیین برترین قاری جمهوری اسلامی در سال ۱۴۰۱ از دیدگاه مردمی در دو بخش بانوان و آقایان، کار خود را آغاز خواهد کرد. بر این اساس برترین مرتلان و برترین حافظ کل قرآن سال ۱۴۰۱ از دیدگاه مردمی و فنی رقابت خود را آغاز می‌کنند.

براساس اعلام دبیرخانه جشنواره تلاوت مجلسی در بخش بین‌الملل بخش آقایان به نفر اول سه میلیارد ریال، برترین قاری سال ۳۰۰ میلیون ریال، برترین حافظ سال ۴۰۰ میلیون ریال، برترین بانوی قرائت سال ۱۰۰ میلیون ریال و برترین مرتلان سال ۲۵۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha