هدایت در سایه توجه به معنای آیات قرآن محقق می‌شود
کد خبر: 4096436
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

هدایت در سایه توجه به معنای آیات قرآن محقق می‌شود

نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان لازمه هدایت قرآن را توجه به متن قرآن دانست و گفت: زندگی، امور اجتماعی و سیاسی، فکر، کارکرد سیاسی و اجتماعی باید قرآنی باشند در غیر این صورت هدایت نمی‌شویم.

حجت‌الاسلام علی عارفی نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی عارفی، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان امروز، ۱۱ آبان‌ماه در آیین اختتامیه مرحله منطقه‌ای چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن نزاجا که در مرکز آموزشی ۰۵ کرمان برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا بیان کرد: قرآن معجزه‌ای جاوید است.

وی ادامه داد: دیگر پیامبران اگرچه معجزاتی داشتند اما این معجزات جاویدان نبودند و تنها برای مردم همان زمان آورده شده بودند؛ بنابراین این معجزات برای ما حجت نیستند اما اسلام معجزه‌ای جاوید دارد که اعجاز پیامبران دیگر را نیز اثبات می‌کند و آن قرآن است.

نماینده نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در طول تاریخ هیچ کس و حتی دانشمندان بزرگ مسیحی و یهودی نتوانستند مطلبی مانند آیات قرآن بیاورند زیرا قرآن معجزه است، گفت: اعجاز صوتی قرآن معجزه می‌کند و مقالات بسیاری در این مورد نوشته شده است. موسیقی و آوای قرآن در جان انسان نفوذ کرده و در انسان غوغا می‌کند.

حجت‌الاسلام عارفی با بیان اینکه هر کس معتقد به تحریف قرآن باشد کافر است، به سخنی از پیامبر(ص) در خصوص حافظان قرآن اشاره کرد و افزود: درجات بهشت با آیات قرآن است و هر کس به تعداد آیاتی که حفظ می‌کند به مراتب بالای بهشت می‌رود و هیچ درجه‌ای در بهشت بالاتر از درجه حافظ قرآن نیست.

نماینده نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه قرآن دو کار کرد دارد و لبه تیزی است که بعضی با آن جهنمی و بعضی با آن بهشتی می‌شوند گفت: اگر از دستورات قرآن اطاعت کنیم بهشتی و اگر اطاعت نکنیم جهنمی هستیم.

وی لازمه هدایت قرآن را توجه به متن قرآن دانست و گفت: زندگی، امور اجتماعی و سیاسی، فکر، کارکرد سیاسی و اجتماعی باید قرآنی باشد همه باید به قرآن عمل کنند در غیر این صورت جهنمی می‌شوید. در مورد اهل‌بیت(ع) نیز این امر وجود دارد.

حجت‌الاسلام عارفی تصریح کرد: در قرآن سیاست، حکومت و امور اجتماعی مورد توجه بوده‌اند و قرآن تاکید می‌کند که دو ولایت وجود دارد و اگر ولایت الله را پذیرفتید به سمت نور و اگر ولایت طاغوت را پذیرفتید به سمت تاریکی می‌روید.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن و قرائت آیه ۵۹ سوره نساء، گفت: الله ولی انسان است و حکومت برای خدا است که به رسول خدا و اهل‌بیت‌(ع) تفویذ شده است. منظور از اولوالامر اهل‌بیت(ع) هستند که این امر مورد توافق اهل سنت نیز هست و مردم در دوران غیبت باید از فقیهی که جامع‌الشرایط و مطیع امر خداوند است اطاعت کنند و اطاعات از ولی‌امر مسلمین واجب شرعی است.

نماینده نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) و بیان اینکه ولایت ولی‌فقیه از نوع ولایت اهل‌بیت(ع) است، گفت: امروز بعضی از خواص نمی‌دانند اطاعت از ولایت‌فقیه و جمهوری اسلامی واجب است و با بی تدبیری سبب انحراف جوانان و نوجوانان می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: همه ما بسیجی و تا زنده باشیم پشتیبان ولایت و مدافع تمامیت ارضی وطنمان هستیم و اگر کشته شویم به دشمن اجازه نفوذ نخواهیم داد زیرا جمهوری اسلامی به دست صاحب اصلی خود بقیه‌الله اعظم(عج) می‌رسد و در این راه گروهی رو سیاه و گروهی روسفید خواهند شد.

انتهای پیام
captcha