نگاه ویژه دولت به صنعت گردشگری گلستان زمینه توسعه آن را فراهم می‌کند
کد خبر: 4098162
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶

نگاه ویژه دولت به صنعت گردشگری گلستان زمینه توسعه آن را فراهم می‌کند

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گلستان با بیان اینکه گلستان جزء ۱۰ استان برتر در برخورداری از مواهب طبیعی است، گفت: نگاه ویژه دولت به صنعت گردشگری و میراث فرهنگی گلستان زمینه توسعه آن را فراهم می‌کند.

محمد جواد ساوری مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، محمد جواد ساوری، مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گلستان شامگاه، ۱۷ آبان در مراسم افتتاحیه جشنواره اقوام فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین گفت: استان گلستان علیرغم اینکه بیش از بیست سال از مرکزیت این استان می گذرد اما متاسفانه از لحاظ پیشرفت و توسعه استان به جایگاه مطلوب و شایسته نرسیده است.
مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گلستان با بیان اینکه استان گلستان به رغم برخورداری از طبیعت، فرهنگ و تاریخ غنی همچنان در گردشگری استانی محروم است، تصریح کرد: گلستان جزء ۱۰ استان برتر در برخورداری از مواهب طبیعی، اما به سبب کم توجهی‌های گذشته، در گردشگری جزء ۵ استان آخر کشور و این نشانه مظلومیت این استان است.
ساوری افزود: در اختصاص بودجه باید به استان گلستان توجه بیشتری شود تا با سرمایه گذاری‌های درست، غبار محرومیت از این استان زدوده شود.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان به دیوار تاریخی گرگان با تاریخ یک هزار و ۶۰۰ ساله اشاره کرد و گفت: متاسفانه این اثر تاریخی تاکنون مغفول مانده و اگر بتوانیم آن را به طور شایسته به دیگران و توریست‌ها معرفی کنیم این اثر تاریخی هم تراز با تخت جمشید شیراز خواهد شد که امیدواریم با همت دولت بتوانیم این اثر تاریخی را به خوبی معرفی کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه همه هدف ما براین است که این استان درتوسعه گردشگری و به معنای واقعی تبدیل به گلستان شود، گفت: دیوار دفاعی گرگان و جزیره آشوراده را طرح‌های ویژه استان برای رونق گردشگری است که امیدواریم با حمایت بیشتر دولت به قطب های گردشگری ایران تبدیل شود.

 

انتهای پیام
captcha