کودک مصری و تلاوت به سبک مشاهیر قرائت + فیلم
کد خبر: 4098391
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹

کودک مصری و تلاوت به سبک مشاهیر قرائت + فیلم

«حمزه الهنداوی»، کودک 12 ساله مصری است که در محافل دینی این کشور به سبک بزرگان و مشاهیر تلاوت به قرائت قرآن می‌پردازد.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، حمزه الهنداوی در خانواده‌ای قرآنی رشد کرده و از چند سال پیش به یادگیری قرآن و ترتیل روی آورده است.

او در مقطع ابتدایی و کلاس ششم درس می‌خواند و امسال قرار است به مدارس الازهر ملحق شود و مطالعات خود را در زمینه علوم قرآن، شریعت اسلامی و زبان عربی توسعه بخشد.

شیخ محمد الحسینی عیطه، عبدالفتاح طاروطی و دیگر قاریان مصری الگوی این کودک مصری در قرائت هستند.

«همنشین قرآن، انسان موفقی است»، جمله‌ای است که انگیزه اصلی حمزه الهنداوی برای اهتمام به قرآن، ترتیل قرآن و یادگیری علوم قرآنی است و او به پوشیدن لباس الازهر که شامل عبا و عمامه‌ای مخصوص است، علاقه خاصی دارد.

این کودک مصری متولد شهر «ابو صویر» در استان «اسماعیلیه» مصر است؛ اما در حال حاضر همراه خانواده در قاهره زندگی می‌کند و خردسال‌ترین قاری محافل دینی این کشور به شمار می‌آید.

او مانند قاریان بزرگ مصری بر صندلی می‌نشیند و با تقلید از آنان در حالی که میکروفون را در مقابل و تسبیحی در دست دارد، به تلاوت می‌پردازد.

او با قرائت خود بسیاری از حاضران در مجالس را جذب می‌کند و ویدئوهای تلاوتش در فضای مجازی نیز مخاطبان زیادی دارد.

محمد عاطف الهنداوی، پدر حمزه الهنداوی در این باره گفت: اگر شخصی از من بپرسد که برای آینده فرزندت چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنی، به او می‌گویم روزی را می‌بینم که فرزندم قاری بزرگی در مصر و کشورهای اسلامی جهان شود.

وی مهم‌ترین مسئولیت خود را در قبال پسرش، تشویق او به ختم قرآن، یادگیری قرائات عشر(قرائات دهگانه قرآن) و افزایش دانش در علوم قرآنی می‌داند تا حمزه الگوی خواهر کوچک‌تر خود و دیگر فرزندان خانواده باشد.

انتهای پیام
captcha