نهمین جلسه ارتقای قاریان به یاد مرحوم هوشنگ یاری برگزار شد + عکس
کد خبر: 4098525
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

نهمین جلسه ارتقای قاریان به یاد مرحوم هوشنگ یاری برگزار شد + عکس

نهمین جلسه از چهاردهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم، چهارشنبه ۱۸ آبان‌ماه به یاد مرحوم هوشنگ یاری، قاری بین‌المللی برگزار شد.

به گزارش ایکنا، نهمین جلسه از چهاردهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم، چهارشنبه ۱۸ آبان‌ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ با حضور تعدادی از قاریان و مشارکت برخط و تصویری تعداد دیگری از قراء ممتاز سراسر کشور، در تهران، مجتمع امام خمینی(ره)، سالن جلسات شورای عالی قرآن برگزار شد.

در بخشی از این جلسه که محمدتقی میرزاجانی، معاون آموزش، پژوهش و ارتباطات شورای عالی قرآن هم حضور داشت، یاد و خاطره مرحوم هوشنگ یاری، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی استان کرمانشاه در ارتباط مجازی با برادر بزرگ ایشان گرامی داشته شد.

هوشنگ یاری ١٨ آبان‌ماه سال ١٣٩٩ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت.

در ادامه این جلسه که به دبیری حمید رحیمی، قاری پیشکسوت همراه بود، احمد ابوالقاسمی، مدرس و قاری بین‌المللی قرآن کریم به نقد و تحلیل تلاوت مرتضی یادگاری و حسین جلالی از تهران با رویکرد مهندسی تلاوت پرداخت.

تلاوت‌های اجرا شده در این جلسه هیچ‌ کدام منتخب نشدند.

چهاردهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز در سال ١۴٠١، چهارشنبه‌ها به صورت هفته درمیان با مشارکت شورای عالی قرآن و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

هوشنگ یاری، دارنده مقام‌های داخلی و خارجی در مسابقات قرآن در سن ۵۲ سالگی بر اثر کرونا درگذشت. او متولد ۱۳۴۷ در شهر کرمانشاه بود و در سن هفت سالگی با تشویق برادرانشان که همگی از قاریان قرآن بودند، تلاوت آن را آغاز کرد و موفق به کسب عناوین نفر اول مسابقات سراسری سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۸۲ و نفر سوم مسابقات سازمان اوقاف در سال ۶۹ شد.

برپایی جلسه ارتقای قاریان ممتاز قرآن به یاد مرحوم «هوشنگ‌ یاری»

کسب رتبه‌های کشوری وی را در ادامه دادن هر چه بهتر این فعالیت مصمم‌تر ساخت، تا اینکه در سال ۸۴ موفق به کسب عنوان نخست مسابقات قرائت بین المللی در کشور سوریه شد. او در ادامه فعالیت‌های قرآنی خود در بخش داوری نیز ورود پیدا کرد و موفقیت‌های زیادی را نیز در این زمینه با حضور در مسابقات مختلف در کشورهایی همچون؛ سوریه، بنگلادش، هندوستان و پاکستان کسب کرد، و یکی از افتخارات وی به عنوان قاری تبلیغی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف است.

انتهای پیام
captcha