شیخ عیسی قاسم: تحریم انتخابات وظیفه مردم بحرین‌ است
کد خبر: 4098732
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹

شیخ عیسی قاسم: تحریم انتخابات وظیفه مردم بحرین‌ است

شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در سخنانی گفت که تحریم انتخابات پارلمانی این کشور وظیفه بحرینی‌هاست و مشارکت به هر طریق به معنای تأیید سیاست‌های ظالمانه رژیم آل خلیفه است.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی بحرین که قرار است فردا (شنبه 1 آبان) برگزار شود، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان این کشور گفت: انتخابات فردا برای بحرینی‌ها یک آزمون است و مشارکت فعال در آن به معنای شکست در این آزمون خواهد بود.

وی افزود: پارلمان‌ها برای خدمت به مردم تأسیس می‌شوند و نه برای خدمت به حکومت. پارلمان‌هایی که به مردم خدمت نمی‌کنند، تبدیل به فاجعه می‌شوند. شیخ عیسی قاسم ادامه داد: افراد شایسته و وفادار در انتخابات فردا کنار گذاشته شدند؛ بنابر این پارلمان از افراد شایسته و وفادار خالی خواهد ماند.

رهبر شیعیان بحرین در ادامه گفت: ارتش و نیروهای امنیتی و بیگانگانی که تابعیت بحرینی دریافت کردند، در انتخابات فردا مشارکت خواهند کرد. کسانی که منافع میهن و دین و ملت برایشان مهم است، باید بدانند که مجلس آینده با فعلی هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

وی افزود: رژیم بحرین 94 هزار نفر را از حق رای محروم کرده است. نامزدی در انتخابات و یا رای دادن به معنای زدن مهر تایید بر اوضاع نابسامان سیاسی و نیز تایید سیاست عادی‌سازی روابط  با رژیم صهیونیستی است که رژیم بحرین آن را در پیش گرفته است.

شیخ عیسی قاسم گفت: سخن حق در مجلس آتی جایی ندارد و این مجلس فاقد صلاحیت است. کسانی که به مشارکت در انتخابات دعوت می‌کنند، در واقع از هواداران رژیم هستند. وی افزود: رژیم بحرین یک مرکز رای‌گیری در اسراییل افتتاح کرده است.

وی تاکید کرد: شرکت در انتخابات چه از طریق رای دادن و یا کاندیداتوری، امضای تداوم وضعیت ناهنجار سیاسی در نظام حاکم است.

انتهای پیام
captcha