نشست کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری در ایلام برگزار شد
کد خبر: 4099329
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

نشست کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری در ایلام برگزار شد

نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان ایلام با حضور استاندار ایلام روز گذشته در سالن جلسات شهید رجایی استانداری برگزار شد.

کارگروه پژوهشیبه گزارش ایکنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام، در نشست کارگروه آموزش و پژوهش و فناوری، که روز گذشته، 22 آبان، در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، اظهار کرد: کارگروه آموزش و پژوهش و فناوری از نظر عملکردی از کارگروه‌های  بسیار مهم استان است چرا که جمعی از مدیران اجرایی تأثیرگذار، رؤسای دانشگاه‌ها و صدا و سیما و نخبگان استان عضو این کارگروه هستند.

وی با تأکید بر برگزاری باشکوه هفته پژوهش و فناوری در استان، گفت: در این هفته باید برنامه‌های باشکوه و فاخربرگزار شود و طی مراسمی از نخبگان استان تقدیر شود.

استاندار ایلام ادامه داد: اشتغال، کارآفرینی و توسعه استان در سایه فعالیت کارگروه آموزش و پژوهش مصداق می‌یابد و باید بیش از گذشته به این کارگروه توجه کنیم چون این کارگروه پیشران توسعه‌ی استان است.

نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر اینکه هفته پژوهش فرصتی برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است، بیان کرد: موفقیت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در حوزه پژوهش و کسب رتبه برتر در نظام رتبه بندی جهانی قرار دارد که این جای خرسندی‌ است و جای دارد این موفقیت را به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان و مردم استان تبریک بگویم.

وی بیان کرد: ایلام در مقیاس ملی از نظر تولید علم و فناوری، تبدیل علم به محصول و تجاری‌سازی جایگاه بسیار خوبی دارد که این موفقیت نشان دهنده آن است که استان از ظرفیت‌های خوبی در حوزه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری برخوردار است.

بهرام‌نیا با تأکید بر این نکته که دستگاه‌های اجرایی در رابطه به وظایف و رسالت‌های خود در ارتباط علم‌و‌فناوری و پژوهش حرکت کنند، گفت: به بحث پژوهش باید بیش از گذشته توجه کنیم و سیستم انگیزشی در این حوزه را تقویت کنیم.

یادآور می‌شود در این نشست مقرر شد نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان از 13 تا 15 آذر در مرکز استان برپا شود.

انتهای پیام
captcha