250 مسجد فارس دفتر صلح و سازش می‌شوند
کد خبر: 4101098
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲

250 مسجد فارس دفتر صلح و سازش می‌شوند

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه فجر فارس در تشریح برنامه‌های هفته بسیج این سازمان گفت: در هفته بسیج 250 مسجد را به عنوان محور و دفاتر صلح و سازش معرفی می‌کنیم که از این تعداد 50 مسجد در شیراز هستند.

روح‌الله مهبودی، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه فجر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، روح‌الله مهبودی، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه فجر فارس امروز، 29 آبان در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، گفت: سازمان بسیج حقوقدانان مجموعه‌ای پویا، فراگیر و متشکل از حقوقدانان انقلابی است.

وی با یادآوری اینکه جامعه مخاطب این سازمان را وکلا، قضات، سردفتران، مدیران حقوقی، دانشجویان و اساتید دانش‌آموخته تشکیل می‌دهند، مهم‌ترین هدف سازمان را تحول در نظام حقوقی و قانونی مورد نیاز و کمک به کارآمدی نظام و رفع نیازهای اساسی جامعه حقوقی کشور عنوان کرد.

مهبودی در ادامه به تشریح برنامه‌های سازمان بسیج حقوقدانان به مناسبت هفته بسیج در استان پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های استفاده از ظرفیت مساجد برای ارائه خدمت به مردم است در همین راستا در هفته بسیج 250 مسجد را به عنوان محور و دفاتر صلح و سازش معرفی می‌کنیم که از این تعداد 50 مسجد در شیراز هستند.

وی از تداوم اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» در هفته بسیج خبر داد و افزود: دیدار عمومی با مردم و مسئولان دادگستری فارس و اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و نهادهای مختلف با هدف رفع موانع حقوقی کارکنان و ارائه مشاور رایگان به آن‌ها از دیگر برنامه‌های ما در هفته بسیج هستند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه فجر یکی دیگر از مهم‌ترین فعالیت‌های این سازمان را اهتمام به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد عنوان کرد و گفت: طی یکی دو سال اخیر این سازمان با کمک ریاست دادگستری استان و نهادهای مرتبط و حمایت مستمر فرمانده سپاه فجر فارس مبادرت به آزادی ١٦١٦ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های فارس کرده است و در هفته بسیج نیز 50 زندانی جرائم غیرعمد توسط این سازمان آزاد خواهند شد.

وی با بیان اینکه فارس در این باره سرآمد و استان اول کشور است، تصریح کرد: فاصله فارس با استان دوم در این خصوص جمعیتی ٧٠٠ نفره است.

مهبودی همچنین گفت: این سازمان با استفاده از ظرفیت بسیج حقوقدانان به ویژه وکلا و قضات، برای پیشگیری از وقوع جرم تلاش ویژه‌ای دارد و در این راستا گروه‌های جهادی تعریف کرده‌ایم و از هشت گروه از آنها دعوت شده تا در هفته بسیج مشاوره حقوقی رایگان به مردم دهند.

وی با بیان اینکه ماهانه ٢٠٠ مشاوره حقوقی رایگان به جامعه هدف داده می‌شود، از استقرار دفاتر صلح و سازش سازمان بسیج حقوقدانان فارس در دادگاه تجدیدنظر خبر داد و گفت: در این باره ٣٠ پرونده منجر به صلح و سازش شده که ۱۶ مورد آن هم موجب سازش در حکم قصاص شده است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان فارس اظهار کرد: در ایام شیوع کرونا و از سال 99 تاکنون 6 هزار بسته معیشتی توسط این سازمان تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است که این کار در هفته بسیج نیز ادامه خواهد داشت.

مهبودی، برپایی میدان تیر برای قضات و وکلا، نشست شورای قشر حقوقدانان برای آسیب‌شناسی موانع حقوقی با ریاست دادگستری استان، آموزش هشت حقوق یار و اعزام آنها به تهران، اجرای وبینار ویژه جامعه حقوقدانان و اعزام گروه‌های جهادی به ندامتگاه برای ارائه مشاوره حقوقی به ٦٠٠ زندانی را از دیگر برنامه‌های این سازمان به مناسبت هفته بسیج اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha