گلزارهای شهدای تویسرکان مجهز به روشنایی شدند
کد خبر: 4101422
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹

گلزارهای شهدای تویسرکان مجهز به روشنایی شدند

رئیس اداره برق تویسرکان گفت: گلزارهای شهدای سطح شهر و کل روستاهای شهرستان تویسرکان مجهز به روشنایی شدند.

رضا کریم‌‎پور، رئیس اداره برق تویسرکانبه گزارش ایکنا از همدان، رضا کریم‌‎پور، رئیس اداره برق تویسرکان، روز گذشته 30 آبان‌ماه در نشست با اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب در موقعیتی هستیم که جهاد تبیین یک امر مهم است، اظهار کرد: از این‌رو تبیین عملکرد دستگاهای اجرایی و خدمت‌رسان نیز جهت شفاف‌سازی و آگاهی بخشیدن به مردم از اقدامات انجام شده می‌تواند گام مهمی در حفظ امنیت کشور باشد.

وی افزود: در پروژه مهم تجهیز شبکه توزیع برق شهرستان به کابل خودنگه‌دار از ابتدای سال تاکنون با توجه به سهمیه‌‎ای که داشتیم، ۳۰ کیلومتر از کابل فشار ضعیف شبکه در تقاطع مختلف برای جلوگیری از سرقت کابل‌ها و کاهش خاموشی شهر به کابل خودنگه‌دار مجهز شده است. ۵۰ کیلومتر کابل خودنگه‌دار دیگر، برای تجهیز کامل شبکه توزیع برق تویسرکان به این نوع کابل اضافه شده و تا پایان امسال تویسرکان به‌طور کامل مجهز به کابل خودنگه‌دار می‌شود که در صورت اتمام، اولین شهر در استان خواهیم بود.

کریم‌پور با بیان اینکه یک هزار و 600 پست توزیع و پنج هزار شعله روشنایی در سطح شهرستان داریم و ۵۷ هزار و ۶۰۰ مشترک برق در تویسرکان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۴۴ هزار مشترک خانگی، یک هزار و ۴۰۰ مشترک کشاورزی و مابقی مشترکین صنعتی و تجاری هستند.

وی با بیان اینکه در سال جاری برای طرح‌ها و پروژه‌های برق شهرستان به این مرکز ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است، افزود: تاکنون ۴۵۰ طرح و پروژه در حال اجرااست که ۵۰ درصد این پروژه‌ها به اتمام رسیده است و مابقی در حال اجرا و تکمیل است.

رئیس اداره برق تویسرکان اظهار کرد: با توجه به گرمای شدید در سال جاری با همکاری ادارات، کشاورزان، مردم و پرسنل توانیر تویسرکان توانستیم تابستان را بدون خاموشی برای مشترک‌های خانگی سپری کنیم، در صورتی که درمدت مشابه در سال گذشته سه ساعت خاموشی در روز برای مشترکین وجود داشت.

وی گفت: طی یک هزار و ۳۰۷ مورد تفاهم‌نامه با مشترکان کشاورزی و صنعتی قرار شد در ازای چهار ساعت خاموشی به اختیار مشترکان کشاورزی و صنعتی از ۲۰ ساعت برق رایگان بهره‌مند شوند که این طرح تشویقی برای بهبود مصرف و توزیع برق بسیار مؤثر بود.

کریم‌پور ادامه داد: ۸۰ کیلو بایت نیروگاه خورشیدی داریم که به‌صورت شخصی در حال تولید برق هستند، در خصوص نیروگاه‌های خورشیدی خانگی ظرفیتی حدودا ۲۰۰ مشترک در خصوص توانمندسازی نیروهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی به ما داده شده که ظرفیت خوبی است؛ مشترکان می‌توانند با نصب نیروگاه خورشیدی پنج کیلوبایتی از فروش انرژی حاصل می‌توانند اقساط وام دریافتی را پرداخت و مابقی به‌عنوان درآمد ذخیره شود.

وی با بیان اینکه در راستای طرح جوانی جمعیت برق مشترکان دارای سه فرزند رایگان است، گفت: انشعاب یک هزار و ۳۶۸ مشترک تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، حوزه‌های علمیه در جهت آموزش و پژوهش رایگان است، همچنین تأسیسات نیرورسانی به حوزه علمیه در حال ساخت امام حسن مجتبی(ع) شامل ترانس و تجهیزات به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان توسط اداره برق تویسرکان مساعدت شد.

رئیس اداره برق تویسرکان اظهار کرد: طراحی اپلیکیشن برق من خدمت بزرگی به مردم جهت انجام خدمات و پرداخت قبض برق به‌صورت غیرحضوری بسیار مفید عمل کرده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا در خصوص وضعیت روشنایی گلزارهای شهدا در سطح شهر و روستاهای تویسرکان گفت: در دو سال گذشته گلزارهای شهدای سطح و کل روستاهای شهرستان مجهز به روشنایی شدند، این در حالی است که در برخی شهرستان‌ها هنوز به‌طور کامل برق‌رسانی گلزارها انجام نشده که این کار در سال گذشته در تویسرکان به‌طور ۱۰۰ درصد انجام شد، اما بعد از آن در چند روستا به دلایل مختلف مشکل شبکه یا سرقت کابل و چراغ‌ها دچار قطعی در گلزار شهدا شده است که در کارگروه رسیدگی به گلزارهای شهدای تویسرکان مقرر شد تعمیر و تجهیزات مجدد در اولویت کار قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha