مقام رضوان الهی سبب شادی و سکینه دنیوی می‌شود
کد خبر: 4103523
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
حجت‌الاسلام مؤمنی:

مقام رضوان الهی سبب شادی و سکینه دنیوی می‌شود

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه در سایه‌سار کسب رضوان الهی، انسان در زمره عبد خاص الهی قرار گرفته و ابعاد رحمت الهی به‌طور ویژه به‌ روی او باز می‌شود، گفت: ورود به بهشت از دیگر نعمت‌های رسیدن به مقام رضوان الهی است و این منحصر در آخرت نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی، سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که شب گذشته، هشتم آذرماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، ضمن اشاره به فرازهایی از سوره مبارکه توبه، با اشاره به اینکه این آیات الهی در مقام احصا و شمارش نعماتی است که ذات اقدس الهی به مؤمنان و مؤمنات عنایت فرموده است، اظهار کرد: مقام رضوان الهی بالاترین موهبت، مقام و برترین نعمت‌هاست.

وی با اشاره به فرازهایی از آیات ۲۷ تا ۳۰ سوره الفجر «يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً  فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِ»، ادامه داد: اطمینان به نفس، نفس مطمئنه و رسیدن به مقام رضوان الهی در این آیات ذکر شده است؛ خداوند متعال به برکت رسیدن به مقام رضوان الهی ما را به دو مقام کمالی عظیم نائل می‌کند. در سایه‌سار کسب رضوان الهی، انسان در زمره عبد خاص الهی قرار گرفته و ابعاد رحمت الهی به‌طور ویژه به روی او باز می‌شود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه ورود به بهشت از دیگر نعمت‌های رسیدن به مقام رضوان الهی است و این منحصر در آخرت نیست، گفت: برخی در این دنیا هم در بهشت حضور دارند، چراکه رسیدن به مقام والای رضوان الهی، دستیابی به شادی حقیقی و سکینه و وقار در حیات دنیوی است.

وی با اشاره به اینکه اطمینان و اعتمادبه‌نفس معلول علت مهم بندگی، ثقه و مورد اعتماد خداوند قرار گرفتن است، اظهار کرد: سیره عملی و تک‌تک فرازهای زندگی عقیلةالعرب زینب کبری(س)، مملو از ویژگی‌های حیات طیبه است.

مؤمنی ضمن تأکید بر اینکه نفس مطمئنه از رهگذر اعتماد و اطمینان به خداوند متعال کسب می‌شود و این موضوع فرع بر بندگی است، بیان کرد: از رهگذر عبودیت، انسان مطمئن النفسی می‌شود و در سیر من الله الی الله اطمینان به نفس حاصل می‌کند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن تبیین فرازهایی از سیره عملی زینب کبری(س) با بیان اینکه در اوج مصیبت‌ها، نافله عقیله بنی‌هاشم ترک نشد، گفت: رجوع الی‌الله، سبب راضی بودن از خدا و عدم جزع‌وفزع می‌شود؛ خداوند ناظر تمام اعمال بندگانش است و در این مسیر شیطان از ابتلائات، گرفتاری‌ها و مصیبت‌های دنیا برای انحراف انسان استفاده می‌کند.

این استاد حوزه در ادامه جایگاه مرضیه و راضی بودن خداوند متعال از بندگانش را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: نفس مطمئنه، نفسی است که در آن عقل و ایمان به‌قدری قوی می‌شوند که غرایض نفسانی نمی‌تواند در مقابل او ایستادگی کند. 

وی با بیان اینکه انسان با توکل و ثقه به خداوند متعال، اعتماد‌به‌نفس پیدا کرده، با دوری از تزلزل در مشی، تأثیرگذاری والایی را در حیات بشری ایجاد می‌کند، اضافه کرد: ایمان و اعتماد به ذات اقدس الهی در جای‌جای سیره عملی شهدای اسلام و انقلاب موج می‌زند؛ این اقتدار الهی مرهون ایمان و اعتماد به خداوند، رعب و وحشت در دل دشمن ایجاد می‌کند.

مؤمنی در بخش پایانی از سخنان خود به ویژگی‌های شهید فخری‌زاده اشاره کرد و یادآور شد: شهید فخری‌زاده عاشقانه شیفته اهل‌ بیت(ع) بود؛ با اینکه نمی‌توانستند از کشور خارج شود، ایام اربعین و عرفه در مرز شلمچه حضور می‌یافت تا زیارت اربعین را قرائت کند؛ شهید فخری‌زاده متواضع، اهل بکا و در عین‌ حال مقتدر بود؛ این اقتدار حاصل تربیت در مکتب اهل‌ بیت(ع) است.

انتهای پیام
captcha