دستورالعمل تجمعات قانونی تهیه شده است
کد خبر: 4106813
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
وزیر کشور:

دستورالعمل تجمعات قانونی تهیه شده است

وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور موافق تجمعات قانونی است، گفت: دستورالعمل تجمعات قانونی تهیه شده است و در صورت رعایت اطمینان از امنیت تجمع‌کنندگان، مشکلی با این مسئله نداریم.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی که به منظور ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت حضور یافته بود، درخصوص تهیه پیش‌نویس ساماندهی تجمعات قانونی، گفت: تجمعات فراوانی با درخواست‌های مختلف صنفی در شهرهای کشور داشته‌ایم.

وحیدی با بیان اینکه وزارت کشور موافق تجمعات قانونی است، یادآور شد: دستورالعمل تجمعات قانونی تهیه شده و در صورت رعایت اطمینان از امنیت تجمع‌کنندگان مشکلی با این مسئله نداریم.

وی با اشاره به لایحه انتخابات، بیان کرد: لایحه جامع انتخابات به هیئت دولت ارسال شده است و به صورت طبیعی بعد از بررسی در کمیسیون تابعه برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه براساس قانون هر ۱۰ سال، ۲۰ کرسی به مجلس شورای اسلامی اضافه می‌شود، گفت: برخی بر این نظرند با توجه به گذشت دو دهه باید ۴۰ نماینده اضافه شود که نیازمند استفساریه شورای نگهبان هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: منابع مالی افزایش تعداد نمایندگان در صورت تصویب قانونی، تأمین می‌شود.

انتهای پیام
captcha