خطبه فدکیه در دفاع از ولی‌ خدا بود
کد خبر: 4108033
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
حجت‌الاسلام‌‌ روانبخش:

خطبه فدکیه در دفاع از ولی‌ خدا بود

عضو هیئت رئيسه مجمع طلاب قم با بیان اینکه خطبه فدکیه بساط کودتاگران علیه علی(ع) را برهم زد، گفت: حضرت فاطمه(س) یک فعال سیاسی و اجتماعی بود که خطبه فدکیه را در دفاع از امام و ولی‌خدا خواند.

روانبخش عضو هيأت رئيسه مجمع طلاب قم

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین قاسم روانبخش، عضو هیئت رئيسه مجمع طلاب قم، در تجمع بزرگ بانوان فاطمی هیئت‌های بانوان قزوین که شامگاه یکشنبه، ۲۷ آذرماه در مسجد الغدیر برگزار شد، در توصیف مقام زن مسلمان ایرانی و اعتراض به ظلم‌های بی‌شمار غرب به زنان، گفت: آیات قرآن برخی از زنان را به‌عنوان نمونه‌ای عینی برای همه مردم عالم معرفی می‌کند که نخستین آنها آسیه همسر فرعون و دیگری مریم دختر عمران است.

وی اظهار کرد: خداوند آن‌ها را نمونه‌ای برای کسانی‌که ایمان آورده‌اند معرفی کرده و برای هریک چند ویژگی برشمرده است. با مرور زندگی آسیه شاهدیم که از لحاظ دنیایی جایگاه والای سیاسی اجتماعی داشته و همسر کسی بود ‌که خود را خدا می‌نامید، در کاخ زندگی می‌کرد، بی‌نیاز از خوراک و پوشاک و زیورآلات و جشن و سرور و تفریحات بود اما با شناخت حضرت موسی و خدای او به همه چیز پشت پا زد و به خدای یگانه ایمان آورد. فرعون او را با چهار میخ بست تا زیر شکنجه به فرعون ایمان داشته باشد و علی‌رغم همه اینها آسیه زیر شکنجه از خداوند قرب‌الهی و رهایی از فرعون و قوم ستمگر را طلبید و خدا دعای او را مستجاب کرد تا نمونه‌ای برای همه مردم دنیا شود.

عضو هیئت رئيسه مجمع طلاب قم خاطرنشان کرد: خداوند پیش از اینها برای مؤمنان الگو معرفی کرده‌ است، مریم کسی بود که سخنان پروردگار و کتاب‌های او را تصدیق می‌کرد و مطیع فرمان خدا بود، ما هم با الگوگیری باید به اوامر و نواهی خدا مطیع باشیم. قرآن برخی از زنان را نمونه و الگویی برای زنان و مردان عالم معرفی کرده است و این ارزش است. در میان زنان برتر عالم فاطمه زهرا(س) ویژگی خاصی دارند و سیده زنان عالم از اول تا آخر خلقت محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: هر زمان در جبهه‌های هشت سال دفاع‌مقدس کار گره می‌خورد، روضه و ذکر حضرت زهرا(س) گره‌گشایی می‌کرد. الگوی برتر در اختیار ماست، خانم‌های ما باید شبیه‌ترین افراد به حضرت زهرا(س) شوند نه آنکه از زنی تقلید کنند که خود را در خیابان برای چشمان مردان آلوده عرضه می‌کند.

روانبخش بیان کرد: فاطمه‌زهرا(س) نمونه زن کامل است و ما باید فرزندان خود را با ایشان آشنا کرده و وجوه زندگی او را برای کودکان ترسیم کنیم و فرزندانمان را همچون کودکی فاطمه(س) تربیت کرده و در دوران مختلف زندگی همچون نوجوانی، جوانی، دوران ازدواج، همسرگزینی، تقویت خانواده و سبک زندگی با الگوبرداری از فاطمه(س) مسیر را برای آنان روشن کنیم.

وی ادامه داد: این بانوی بزرگوار علاوه بر خانه‌داری و مادری، یک فعال سیاسی و اجتماعی، پویا و کنشگر بود که خطبه فدکیه را در دفاع از امام و ولی‌خدا خواند، خطبه‌ای علی‌گونه که بساط کودتاگران علیه علی(ع) را برهم زد و اگر این خطبه نبود حکومت دیگر به علی(ع) برنمی‌گشت.

عضو هیئت رئيسه مجمع طلاب قم خاطرنشان کرد: فاطمه معیار حق است، اگر قیام فاطمی نبود حق و باطل خلط می‌شد و با الگوپذیری از ایشان در ایران اسلامی هم زنان فاطمی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی انقلاب و سال‌های دفاع مقدس و عرصه‌های حساس متعدد قیام و حضوری اثربخش داشتند.

وی در پایان تصریح کرد: نگذاریم ضد ارزش‌ها جای ارزش‌ها را بگیرد، این انقلاب ماندگار است و طبق وعده امام(ره) به حکومت امام زمان (عج) وصل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha