روضه‌های خانگی در نظرآباد احیا می‌شود
کد خبر: 4108125
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
رئیس تبلیغات اسلامی نظرآباد:

روضه‌های خانگی در نظرآباد احیا می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نظرآباد از احیای روضه‌های خانگی در این شهرستان خبر داد و گفت: برای احیای روضه‌های خانگی این اداره برای خانواده‌ها و افرادی که از نظر اقتصادی کم‌بضاعت هستند، روحانی و مبلغ به شکل رایگان به محل روضه اعزام می‌کند.

احیای روضه‌های خانگی

حجت‌الاسلام محمد وحیدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی نظرآباد در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با تأکید بر احیا و توسعه روضه‌های خانگی اظهار کرد: این محافل و مجالس برکات زیادی دارد؛ باعث صله ارحام و انس و الفت اهل خانه و دوستان و همسایگان می‌شود و نقش مهمی در گسترش روابط مردم دارد.

وی با بیان اینکه این نشست‌ها و مجالس احیای امر اهل بیت(ع) است، افزود: خانه‌ای که در آن ذکر خدا گفته می‌شود نور و برکت آن افزایش می‌یابد و محل رفت و آمد فرشتگان می‌شود و شیطان از آن خانه کوچ می‌کند.

وحیدی تصریح کرد: روضه‌های خانگی در برهه‌ای از زمان، یکی از رویدادهای اصیل حفظ فرهنگ شیعی بوده است و در دوران رژیم پهلوی با وجود ایجاد موانع بسیار برای برگزاری عزاداری سالار شهیدان، این سنت معنوی، موجب حفظ و تقویت شعائر حسینی در جامعه ایرانی شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نظرآباد گفت: این کار تا جایی تأثیرگذار است که شاهد هستیم، بیشتر شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم محصول این روضه‌ها و مجالس دینی هستند.

وحیدی با تأکید بر اینکه باید این محافل را تبلیغ و ترویج کنیم و مجالس روضه‌خوانی خانگی در سطح شهر و روستا گسترش یابد، افزود: در شرایطی که دشمنان از همه ابزار خود برای تخریب بنیان خانواده استفاده می‌کنند، خانواده‌ها نیاز به تقویت روحیه معنوی دارند.

وی ادامه داد: برای احیای روضه‌های خانگی این اداره برای خانواده‌ها و افرادی که از نظر اقتصادی کم‌بضاعت هستند، روحانی و مبلغ به شکل رایگان به محل روضه اعزام می‌کند. بعد از پایان مراسم هم از بانی روضه می‌خواهیم در نظرسنجی ما شرکت کند تا کیفیت فعالیت و کارکرد مبلغان روشن شود.

انتهای پیام
captcha