صدور مجوز استفاده از حجاب در مدارس ایالت اوگون نیجریه
کد خبر: 4110236
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

صدور مجوز استفاده از حجاب در مدارس ایالت اوگون نیجریه

براساس اعلام مقامات نیجریه، دانش‌آموزان دختر در ایالت اوگون از ترم تحصیلی جدید مجاز به استفاده از حجاب در مدارس دولتی هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از Gist Mania، این فراخوان توسط اتحادیه روحانیون و مقامات ایالت اوگون در جریان نشست ماه دسامبر در ابوکاتا، پایتخت ایالت اوگون، صورت گرفت. براین اساس،‌ روحانیون مسلمان از همه دانش آموزان دختر مسلمان در اوگون خواستند تا استفاده از حجاب را در مدارس دولتی این ایالت آغاز کنند.

آزادی در استفاده از پوشش حجاب از 9 ژانويه 2023 (19 دی) آغاز می‌شود كه دانش‌آموزان ترم دوم خود را از سر می‌گيرند.

در بیانیه منتشر شده در این زمینه آمده است که  دانش‌آموزان دختر مسلمان می‌توانند بدون هیچ ترسی از آزار و اذیت و مجازات، حجاب سفید رنگی را به هنگام از سرگیری دوره دوم تحصیلی از روز دوشنبه آینده داشته باشند.

در بخش دیگری از این بیانیه تأکید شده است که بسیاری از ادارات دولتی ایالت اوگون همواره اظهار داشته‌اند که هیچ قانونی وجود ندارد که دانش‌آموزان مسلمان را از استفاده از حجاب منع کند؛ این در حالی است که در طول سال‌ها به طرق مختلف دانش‌آموزان محجبه مورد ضرب و شتم، توهین یا تحقیر قرار گرفته‌اند.

اتحادیه روحانیون از دولت ایالتی درخواست کرد تا به معلمان و مدیران مدارس هشدار دهد که از محروم‌کردن دانش‌آموزان دختر مسلمان خودداری و اجازه استفاده از حجاب در مدارس را بدهند.

ایالت اوگون در جنوب غربی نیجریه قرار دارد.

پیش‌تر دستور مشابهی در مورد مدارس و مراکز تحصیلی ایالت لاگوس در مورد آزادی حجاب داشتن دختران صادر شده بود.

انتهای پیام
captcha