آغاز رقابت برترین قاریان قرآن ایرانی از دیدگاه مردمی/ اعلام اسامی فینالیست‌ها + فیلم
کد خبر: 4111131
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

آغاز رقابت برترین قاریان قرآن ایرانی از دیدگاه مردمی/ اعلام اسامی فینالیست‌ها + فیلم

برگزیدگان مرحله حضوری و فینال رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل هفدهمین جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی معرفی شدند و برهمین اساس رقابت کسب عنوان برترین قاری و مُرَتّل جمهوری اسلامی از دیدگاه مردمی آغاز شد.

جشنواره تلاوت مجلسیبه گزارش ایکنا، هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی و دومین دوره بخش بین‌الملل جشنواره (قاری الجمهور) از دهم شهریور تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به همت مجمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی تهران (تقاطع خیابان ولیعصر و خیابان مولوی تهران) در جریان است که برگزیدگان مرحله حضوری و فینال رشته‌های قرائت و ترتیل هفدهمین جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی معرفی شدند.

بر همین اساس طی چهار روز متوالی بررسی مراحل و تلاوت فنی ۱۲۶ قاری از سراسر استان‌های کشور، اسامی ۳۰ برگزیده رشته قرائت به شرح ذیل از سوی دبیرخانه هفدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی اعلام شد.

آقایان یوسف قنبری، مهدی سعادتی‌کیا، پیمان صدفی، امیرحسین انواری، حسین دستجردی، محمدحسن حسن‌زاده، سیدعباس حسینی، اسحاق عبداللهی، محمداسماعیل خورشیدی، محمدحسین الماسی، احمد منصوری، حامد کرملاچعب، مسعود لطفی، علی غلامی، رحیم شریفی، محمد پورسینا، سیدتقی شکری، بابک اشرفی، جواد ملازاده، ابراهیم فلاح تبسم‌چهره، محمدجواد دلفانی، حسین بیات، داوود کریمی، وحید حسن‌زاده، محمدمهدی کهکشانی، مجتبی هرندی‌زاده، ایمان نیک‌شعار، حسین چوپانی، سیدصادق مسلمی و حسین شالچی‌طوسی در ایام‌الله دهه مبارک فجر برای کسب شش سهمیه اصلی هفتمین فجر تلاوت با هم و به صورت حضوری در شش منطقه مختلف در شهر و استان تهران و همزمان رقابت خواهند کرد.

همچنین شش برگزیده سال قبل که در مراحل گروهی خود موفق به حضور در ششمین فجر تلاوت شده‌اند همچون سعید عبدی از تهران، امین عبدی از کرمانشاه، سیدجاسم موسوی از خوزستان، پارسا انگشتان از مازندران، یونس شاهمرادی از تهران و برترین قاری مجلسی و مردمی سال ۱۴۰۰ جمهوری اسلامی ایران و ششمین فجر سید‌محمد طا‌هایی نیز در بخش تلاوت حضوری به جمع ۳۰ برگزیده فعلی اضافه خواهند شد.

با اعلام اسامی برگزیدگان مرحله فنی انتظار می‌رود رقابتی جذاب، نفسگیر و تنگاتنگی برای کسب شش سهمیه هفتمین فجر تلاوت که در ایام ماه رمضان ۱۴۰۲ پیش رو برگزار می‌گردد، شاهد باشیم.

در رشته ترتیل هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی و بعد از بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره ۵۳ نفر منتخب برای ورود به بخش اصلی معرفی شدند که بعد از داوری اولیه ۱۵ نفر از شرکت‌کنندگان توانستند جواز حضور در مرحله فینال را کسب کنند.

برهمین اساس متین قربانی، محمدرضا قومی، محمدجواد جوزی، جواد رفعتی، محمدجواد نصیری‌آرانی، رضا جانی‌پور، امیرحسین انواری، سجاد علی‌پور، حمید جلیلی، بابک ولی‌زاده، ابوالفضل قدیانی، مجید شمخانی، علی حصاری، سبحان رفیع پرهیزکار و امیدرضا پرنلو به مرحله فینال راه پیدا کردند.

داود جعفری، دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص استقبال از برگزاری این مرحله و جزئیات آن گفت: به عقیده هیئت محترم داوران و بنده از روند برگزاری و حضور و کشف چهره‌های جدید در این بخش رضایت کامل داریم و پیش‌تر با توجه به شرایطی که در سه ماهه پائیز امسال بر جو کشور حاکم بود، جشنواره تلاوت‌های مجلسی تنها جشنواره‌ای بود که در سطح کشور و در حوزه فرهنگ کار را زمین نگذاشت و استان به استان پیش رفته و به صورت حضوری جشنواره را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: این دوره نیز مانند سال‌های قبل با استقبال خوب مردمی روبه‌رو بودیم و ثابت کردیم در جشنواره تلاوت‌های مجلسی هیچ بهانه‌ای را نمی‌توان برای عدم برگزاری حضوری و مردمی مراسم دینی و آئینی در بین مردم شریف، بصیر و آگاه پذیرفت.

جعفری افزود: در این مرحله در بخش آقایان، اساتیدی همچون حسین طرقی، علی‌اکبر ملکشاهی، محمدرضا پورزرگری، نصرت‌الله حسینی، مسعود سیاح‌گرجی، جعفر فردی، مهدی غلام‌نژاد و سعید پرویزی به‌ عنوان داوران این بخش به سرپرستی و مدیریت فنی محمد بادپا و منصور آقامحمدی کار این مرحله خاتمه یافت.

دبیر جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی تصریح کرد: محل برگزاری مراحل فنی و داوری‌ها از این به بعد در حسینیه صاحب‌الزمانی تهران با امکانات ویژه و تخصصی برای این امر به طور دائم طراحی و اجرا شده است و ما نیز آمادگی این را داریم تا بتوانیم این ظرفیت را در اختیار سایر برگزار‌کنندگان مسابقات قرآن البته با اولویت مردمی و بخش خصوصی و در صورت توافق در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های قرآنی کشور قرار دهیم. یک سالن مجزا با امکانات ویژه و تخصصی برای مسابقات غیر حضوری آماده کرده‌ایم و سعی داریم تا بهترین امکانات و تجهیزات لازم و تخصصی دیگر را به آن اضافه کنیم.

یادآور می‌شود، به‌زودی فراخوان برگزاری رشته قرائت ویژه بانوان، رشته قرائت ویژه نوجوانان برای انتخاب برترین بانوی قرائت سال و برترین قاری نوجوان سال ۱۴۰۱ و نیز رشته حفظ کل و انتخاب برترین حافظ سال کشور از طریق سایت به نشانی www.quranfajr.com و صفحه اینستاگرامی و تلگرامی ftfquran اعلام خواهد شد.

 
انتهای پیام
captcha