ایجاد کریدور تمرچین-درسیم گامی مهم برای احیای جاده ابریشم در پیرانشهر است
کد خبر: 4112509
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹

ایجاد کریدور تمرچین-درسیم گامی مهم برای احیای جاده ابریشم در پیرانشهر است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ایجاد امنیت پایدار در این منطقه می‌تواند زمینه را برای توسعه صادرات و استفاده از ظرفیت تمرچین در احیای جاده ابریشم فراهم کند، ضمن اینکه کریدور تمرچین-درسیم می‌تواند یکی از گزینه‌های این احیا باشد.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، ۱۵ دی در دیدار با اقشار مختلف مردم شهرستان پیرانشهر اظهار کرد: مرز تمرچین به عنوان کریدوری بین‌المللی استان‌های مختلف ایران را به مرز ابراهیم خلیل در اقلیم کردستان عراق، درسیم و سواحل دریای مدیترانه متصل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پیرانشهر در اطلس توسعه ایران جایگاه ویژه‌ای دارد، اضافه کرد: ایجاد امنیت پایدار در این منطقه می‌تواند زمینه را برای توسعه صادرات و استفاده از ظرفیت تمرچین در احیای جاده ابریشم فراهم کند، ضمن اینکه کریدور تمرچین-درسیم می‌تواند یکی از گزینه‌های این احیا باشد.

وی با اشاره به اینکه امنیت پایدار یکی از مولفه‌های توسعه است، افزود: ملت ایران با همراهی و همگامی با برنامه‌های دولت به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که این امنیت و منافع ملی را خدشه‌دار کند.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: یکی از پروژه‌های مهم استان، انتقال آب سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه است که مشکل ایجاد شده برای این پروژه با کمک دانش بومی در حال ترمیم است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

معتمدیان اضافه کرد: هم‌اکنون بیشتر مطالبات مردم در اجرای پروژه انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه پرداخت شده و مابقی مطالبات مردم نیز در اجرای این پروژه به زودی پرداخت خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به طرح تحول الگوی کشت نیز گفت: دنیا به سمت کم‌آبی پیش می‌رود و تغییر الگوی کشت و جایگزینی محصولات جدید به جای محصولاتی با نیاز آبی بالا یک واقعیت انکارناپذیر است.

معتمدیان اظهار کرد: ما در طرح تغییر الگوی کشت نیازمند همکاری و همراهی مردم هستیم تا علاوه بر کاهش محصولات با نیاز آبی بالا، بهره‌وری و درآمد کشاورزان را نیز افزایش دهیم.

وی با برشمردن پتانسیل های دیگر پیرانشهر در زمینه بارش‌های مناسب و خاک حاصلخیز گفت: هیچ‌گاه نباید واژه محروم به شهرستان پیرانشهر الصاق شود چون این شهرستان از موهبت‌های الهی بسیار خوبی برخودار است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: این استان دارای ۱۹ شهرستان مختلف با بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت است که با هم پازلی ۱۹ قطعه‌ای تشکیل داده و تصویری زیبا از استان درست کرده است.

معتمدیان افزود: هدف از سفرهای شهرستانی، شناسایی استعدادها و پتانسیل‌های هر کدام از قطعات این پازل است و ما درصدد هستیم در این سفرها به افکار عمومی مردم و مطالبات آنان مراجعه کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر سفر شامل چهار مرحله است، اضافه کرد: در مرحله نخست سفر مسائل و مشکلات مردم هر منطقه شناسایی می‌شود و در مرحله دوم مسئولان شهرستانی همراه با تیم‌های مدیران ارشد استانی به بازدیدهای میدانی می روند.

 

انتهای پیام
captcha