توفیق حفظ قرآن، به من شهامت بیان اشتباهم در مسابقات را بخشید
کد خبر: 4112571
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
محمدرضا جاهدی‌نیا:

توفیق حفظ قرآن، به من شهامت بیان اشتباهم در مسابقات را بخشید

محمدرضا جاهدی‌نیا درباره ماجرای اقدام قهرمانانه خود در مسابقات بین‌المللی قرآن و بیان اشتباهی که از چشم داوران دور مانده بود، گفت: اگر این اقدام به اختیار من بود، باز هم باید بگویم که این اختیار از سوی خداوند بود که در من دمیده شد، زیرا همان خدایی که توفیق حفظ قرآن را به من داد، از طریق آیاتش مرا به بیان اشتباهم که از چشم داوران دور مانده بود، واداشت.

محمدرضا جاهدی‌نیا معلم قرآن حافظ کل قرآن کریمبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرضا جاهدی‌نیا، معلم قرآن و حافظ کل قرآن کریم، شامگاه 15 دی‌ماه، در مراسم تکریم خود که در محل تالار نور مشهد با حضور مسئولان قرآنی استان برگزار شد، با اشاره به فرمایشی از  امیرالمؤمنین(ع) در دعای کمیل که می‌فرمایند: «چه بسیار سنا و ستایش زیبایی که من شایسته آن نبودم اما آن‌ها را نشر دادید»، اظهار کرد: خدا می‌داند که من شایسته این تعاریف نیستم و در حقیقت کاری که انجام دادم تنها با کمک خداوند متعال بود.

وی ادامه داد: در اینجا رحمت خداوند بود که شامل حال من شد وگرنه من کجا و انجام این کارها کجا؟ خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «اگر فضل و رحمت خداوند بر شما نبود همه شما دنبال شیطان می‌رفتید مگر عده اندکی». حقیقتا من آنچه را که اتفاق افتاد را از جانب خداوند می‌دانم و البته کار خاصی هم انجام ندادم و باز هم به خواست خداوند بود که این کار پررنگ جلوه کند.

این حافظ بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد: اگر این اقدام به اختیار من بود، باز هم باید بگویم که این اختیار از سوی خداوند بود که در من دمیده شد، زیرا همان خدایی که توفیق حفظ قرآن را به من داد، آیات خودش بود که مرا به این حرکت واداشت.

جاهدی‌نیا بیان کرد: همانگونه که خداوند در قرآن می‌فرماید، تمامی اعضای بدن در روز قیامت مورد سؤال قرار می‌گیرد و من که حافظ قرآن هستم با خود گفتم تو می‌دانی که خودت چنین اشتباهی را کرده‌ای، اگر خودت نگویی در روز قیامت اعضای بدنت علیه خودت شهادت می‌دهد و برای همین بود که چنین کاری انجام دادم.

یادآور می‌شود که محمدرضا جاهدی‌نیا، حافظ کل قرآن کریم است که به شغل معلمی نیز مشغول است و چندی پیش نیز در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با یک اقدام ارزشمند خود توجه جامعه قرآنی کشور را به خود جلب کرد. او در مسابقات بین‌المللی قرآن از سوی داوران نفر برتر را کسب کرده بود، اما خودش متوجه اشتباه کوچک خود در تلاوتش شده بود و این اشتباه خود را به داوران اعلام کرد و پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که به واسطه اشتباهی که توسط او صورت گرفته است، رتبه اول این مسابقات را از دست داد و رتبه ششم به وی تعلق گرفت که به جهت همین اقدام ارزشمند، مراسمی جهت تکریم این فعال قرآنی، برگزار شد.

گفتنی است که با توجه به اینکه به رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، حج تمتع اهدا می‌شود و محمدرضا جاهدی‌نیا که با اقدام ارزشمند خود این جایزه را از دست داد، از سوی جامعه قرآنیان و شهرداری مشهد حج تمتع به او اهدا شد.

انتهای پیام
captcha