ام‌البنین(س) الگوی مادر بصیر و ولی‌محور است
کد خبر: 4112585
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

ام‌البنین(س) الگوی مادر بصیر و ولی‌محور است

امام‌جمعه شهرکرد با تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، گفت: این مادر الگو صبور، بصیر و ولی‌محور بود و یک الگوی مناسب برای زنان و مردان است، این بانو در دامن خود حضرت ابوالفضل(ع) را پرورش داد که دنیا هنوز مبهوت ارزش‌های انسانی در قمربنی‌هاشم(ع) است.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد امروز، ۱۶ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به اینکه در کلمه «الله اکبر» در قرآن کریم مفاهیم بسیاری نهفته است، اظهار کرد: این واژه نشان‌دهنده عظمت و قدرت خداوند است و در نماز این کلمه بسیار تکرار شده و با گفتن آن به ذات کبریایی پروردگار متعال تأکید می‌کنیم.

نکونام افزود: نباید در محضر پروردگار خداوند دیگری قرار بدهیم چرا که او شریک ندارد و اگر هر چیزی را مانند خداوند تصویر کردید، دچار خطا و اشتباه شده‌اید؛ موجودات عالم کوچک‌تر از آن هستند که به ذات خداوند پی ببرند اما باید در هستی خداوند به یقین برسیم و همچنین صفات پروردگار متعال را بشناسیم.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند در آیات قرآن کریم به تبعیت نکردن و دل کندن از دشمنان اصرار دارد، تصریح کرد: باید حق‌محور باشیم و به دین متوسل شویم زیرا مستکبرین به‌دنبال گمراه کردن بشریت هستند و برخی‌ها که به دنیا پرستی و خونخواری دل بستند، گمراه شدند، این افراد امپراطور رسانه‌ای راه انداختند و بسیاری افراد را گمراه کردند.

نکونام افزود: دشمنان اسلام و مستکبران عالم شبکه‌های ماهواره‌ای متعدد قوی، فضای مجازی و رسانه‌های دیگر را به راه انداختند تا جوانان کشور را تحت تأثیر قرار بدهند و این کار را نیز انجام می‌دهند، اما مسلمان نباید فریب این امپراطوری را بخورد و به‌دنبال آن‌ها حرکت کنند، این افراد به‌دنبال گمراه کردن جوامع بشری هستند تا بتوانند به ظلم و چپاول منابع و ثروت کشورها ادامه دهند و این افراد سیری‌ناپذیر هستند که قرآن نیز نسبت به این افراد هشدار می‌دهد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، یادآور شد: این مادر الگو صبور، بصیر و ولی‌محور بود و یک الگوی مناسب برای زنان و مردان است، این بانو در دامن خود حضرت ابوالفضل(ع) را پرورش داد که دنیا هنوز مبهوت ارزش‌های انسانی در قمربنی‌هاشم(ع) است؛ این مادر بالنده می‌گوید که فرزندانم فدای امام حسین(ع) و این نشان از بصیرت و صبوری اوست.

وی ادامه داد: سالروز وفات حضرت ام‌البنین به‌نام تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است، مادران و همسران شهدا به این بانو اقتدا کردند و فرزندان و همسر خود را برای راه اسلام راهی جبهه جنگ کردند و این از برکت انقلاب اسلامی است.

نکونام در ادامه با تأکید بر اینکه زنان ایران در برابر قانون کشف حجاب رضاشاه ایستادگی کردند، گفت: حکومت تلاش کرد تا زنان ایران را عریان کند، اما موفق نشد به هدف خود برسد، شاه زنان خود را بدون حجاب به حرم حضرت معصومه(س) فرستاد اما یک روحانی شجاع به‌نام سید محمدتقی بافقی در برابر این کار ایستاد و اعتراض کرد و شاه پس از شکنجه این روحانی را تبعید کرد، اما زنان مقاومت کردند و خانه‌نشین شدند و ما به این زنان می‌بالیم.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: در تاریخ کشور ۱۶ دی‌ماه به‌نام روز شهدای دانشجو نامگذاری شده است، در این روز سید محمدحسین علم‌الهدی و چند دانشجوی هم‌رزم او در ایذه به شهادت رسیدند، این شهدا به خدا متکی بودند که دانشجویان نیز راه این شهدا را ادامه می‌دهند و مدافع اسلام هستند.

وی در پایان تأکید کرد: ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ سالروز قیام مردم قم بر علیه مطلب اهانت‌آمیز منتشر شده در روزنامه اطلاعات بر علیه امام راحل است، مردم قیام کردند و این قیام سرآغاز انقلاب اسلامی شد و آثار و برکات آن در تاریخ زنده است.

انتهای پیام
captcha