۷ هزار مترمربع به فضای کتابخانه‌ای آذربایجان غربی افزوده می‌شود
کد خبر: 4114187
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹

۷ هزار مترمربع به فضای کتابخانه‌ای آذربایجان غربی افزوده می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های آذربایجان غربی گفت: در کارگروه سفرهای شهرستانی استاندار، بیش از ۲۰ مصوبه برای کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های میاندوآب، تکاب، ماکو، اشنویه، سردشت، خوی، ارومیه، مهاباد و پلدشت تصویب شده که با اجرای آنها حدود هفت هزار مترمربع به فضای کتابخانه‌ای در استان افزوده خواهد شد و جهش قابل توجهی در فضای فرهنگی آذربایجان غربی ایجاد خواهد شد.

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌ های آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی ۲۲ دی در دیدار با سیدعلی ترابی، فرماندار اشنویه ضمن ارائه گزارشی از مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار اظهار کرد: با توجه به اهمیت سفرهای شهرستانی مقام عالی استان و ظرفیت عظیمی که از این طریق برای توسعه و ارتقا شهرستان های آذربایجان غربی ایجاد شده است، پیگیری اجرای مصوبات سفر در اولویت امور اداره کل کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته است.

وی افزود: با عضویت اداره‌کل کتابخانه های عمومی در کارگروه سفرهای شهرستانی استاندار، بیش از ۲۰ مصوبه برای کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های میاندوآب، تکاب، ماکو، اشنویه، سردشت، خوی، ارومیه، مهاباد و پلدشت تصویب شده که با اجرای آنها حدود هفت هزار متر مربع به فضای کتابخانه‌ای در استان افزوده خواهد شد و جهش قابل توجهی در فضای فرهنگی آذربایجان غربی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: احداث یک باب کتابخانه در شهر فاقد کتابخانه نالوس با اعتبار مورد نیاز سه میلیارد و 300 میلیون تومان و با زیربنای 280 متر مربع و توسعه فضای کتابخانه خاتم الانبیاء به متراژ 180 مترمربع با اعتبار مصوب 10 میلیارد ریال در راستای سفر مقام عالی استان به اشنویه مصوب شده است.

فرماندار اشنویه با بیان اینکه شهرستان اشنویه از شهرستان های مهم دارای ظرفیت فرهنگی است، اظهار داشت: در بحث توسعه فضای کتابخانه ها باید تلاش کنیم که یک فضای خوب و مناسب برای ایجاد انگیزه مطالعه بیشتر در شهرستان فرآهم آوریم.

سیدعلی ترابی با اشاره به نیازهای اطلاعاتی مردم شهرستان اشنویه افزود: حائز اهمیت است که منابع اهل سنت متناسب و مورد تایید نهاد کتابخانه های عمومی را در مجموعه کتابخانه‌های شهرستان افزایش بدهیم تا بتواند نیاز مطالعاتی مراجعان به کتابخانه را نیز از این حیث مرتفع سازد.

وی در خصوص بحث توسعه کتابخانه‌ها و اجرایی کردن مصوبات سفر استاندار به شهرستان نیز تصریح کرد: تمام تلاش و همکاری های لازم را در جهت پیشبرد این مصوبات با اداره کل کتابخانه های عمومی استان انجام خواهیم داد.

فرماندار اشنویه به راه‌اندازی پویش جذب اهدای کتاب در شهرستان داشت و اظهار کرد: برای جذب کتاب اهدایی به کتابخانه‌های شهرستان با اجرای این پویش از طریق همکاری‌های سازمان‌های مردم‌نهاد، علما، روحانیون و اساتید می‌توانیم برای رفع یک سری از نیازمندی‌های منابع کتابخانه ها اقدام کنیم.

اشنویه دارای دو باب کتابخانه نهادی با بیش از 41 هزار جلد کتاب به شهروندان علاقمند این شهرستان خدمات کتابخانه‌ای ارائه می‌دهد.

انتهای پیام
captcha