امروز دشمنان جایگاه مادران در جامعه را مورد هدف قرار گرفته‌اند
کد خبر: 4114852
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳

امروز دشمنان جایگاه مادران در جامعه را مورد هدف قرار گرفته‌اند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: اگر در جامعه زن فاسد شود، جامعه به فساد کشیده می شود و دیگر انسانی تربیت نمی‌شود و به همین دلیل هم احکام دینی در مورد زنان با ظرافت بیشتری بیان شده است و امروز نیز جایگاه زن و مادر در تیررس شیاطین قرار دارد.

منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ۲۵ دی در مراسم بزرگداشت روز زن که در مسجد حاجی‌خان ارومیه برگزار شد با بیان اینکه انسان حامل روح الهی است که خداوند در وجود او به امانت گذاشته است و در این امر، بین زن و مردم تفاوتی وجود ندارد، اظهار کرد: اگر انسان بتواند در این دنیایی که پر از شر و پستی و بلندی است، این امانت را به مقصد مقصود برساند امین‌الله لقب می‌گیرد و لذا ما در زیارت امثن‌الله حضرات معصومین خصوصا امام علی علیه‌السلام امین‌الله که انسان کامل هستند، خطاب می‌کنیم چرا که آن‌ها روح الهی را به صورت کامل حفظ کرده و به مقصد رساندند.

وی افزود: انسان با حفظ روح الهی که در وجود اوست، ارزش پیدا می‌کند و شریعت اسلام نیز برای حفظ این روح الهی به انسان توصیه می‌کند از حرام و رفتارهای خلاف فطرت دوری کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برای حمل امانت الهی قدرت نیاز است، گفت: برای حمل امانت الهی زن بیشتر از مرد قدرت دارد و امام علی(ع) اشک دیده را یکی از اسلحه‌های انسان برای مقابله با شیطان بیان می‌کند، سلاح ابزار قدرت است و هر جنگی سلاح خود را می‌خواهد لذا کسی که اهل احساس و اشک و آه است در مقابل نفس و‌شیطان مجهزتر و قدرتمندتر است که این موهبت در زنان نمود بیشتری دارد.

وی افزود: همچنان که بزرگان و عرفا و انبیای ما از بکائین و زیاد گریه‌کننده‌ها بودند و گریه‌های شبانه امام علی(علیه السلام) ضرب‌المثل خاص و عام بود و البته گریه‌ای که برای رسیدن به تعالی انسانی باشد این خصوصیت را دارد.

حجت‌الاسلام امامی بیان کرد: زن اگر ارزش این اشک چشم خود را که از عاطفه و عشق و علاقه او سرچشمه گرفته، بداند آن را در راهی مصرف می کند که موجب تعالی او بشود و اگر قدرش را نداند مورد طمع شیطان واقع می‌شود.

وی با تاکید بر این که همه افرادی که به جایگاه‌های رفیع دست یافتند در اثر تربیت مادران بوده است، گفت: این‌که خداوند این جایگاه و منزلت ویژه را به زن داده است، بنابر این در ادبیات دینی و الهی ما، زن دارای جایگاه ویژه است و چون نظر خداوند بر زن بیشتر است و لذا شیطان هم بیشتر برای از بین بردن آن تلاش می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصريح کرد: اگر در جامعه زن فاسد شود، جامعه به فساد کشیده می شود و دیگر انسانی تربیت نمی‌شود و به همین دلیل هم احکام دینی در مورد زنان با ظرافت بیشتری بیان شده است و امروز نیز جایگاه زن و مادر در تیررس شیاطین قرار دارد.

انتهای پیام
captcha