تجلیل از دو بانوی قرآنی وزارت نیرو
کد خبر: 4115387
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
با حضور وزیر نیرو انجام شد؛

تجلیل از دو بانوی قرآنی وزارت نیرو

وزیر نیرو در مراسم بزرگداشت مقام زن و تجلیل از بانوان برتر این وزارتخانه که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر برگزار شد، از دو بانوی قرآنی این وزارتخانه تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم بزرگداشت مقام زن و تجلیل از بانوان برتر قرآنی وزارت نیرو به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر با عنوان «زنان متخصص مکتب فاطمی(س)» امروز سه‌شنبه، ۲۷ دی‌ماه با حضور علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو و جمعی از مادران شهدا، بانوان برتر و بانوان مدیران این وزارتخانه در سالن اجتماعات وزارت نیرو برگزار شد.

وزیر نیرو در این مراسم با تأکید بر نقش موثر بانوان در پیشبرد اهداف و سیاست‌های اجرایی وزارت نیرو در سال جاری، گفت: سال پر کار و پر تلاشی را در خدمتگزاری به مردم عزیز ایران پشت سر گذاشتیم و در این بین نقش بانوان همکار در تحقق برنامه‌ها مثال‌زدنی بود.

وی با اشاره به اینکه بنا داریم در پست‌های مدیریتی و پست‌های اجرایی از بانوان بیش از گذشته استفاده کنیم، به تفاوت جایگاه زن در ایدئولوژی غربی و اسلامی اشاره و اظهار کرد: در نگاه غربی هر موجودی که بتواند دارای منفعت اقتصادی بیشتر باشد، ارزشمند است و آن‌ها به زن به عنوان نیروی کار ارزان و فرمان‌پذیر نگاه می‌کنند، اما در اسلام این نگاه به زن باطل و مردود است.

وی در تشریح نگاه اسلام به زن افزود: بر اساس فرمایشات حضرت امام(ره) و سخنان رهبر معظم انقلاب، کتاب‌های شهید مطهری و سایر اندیشمندان ایرانی که برگرفته از قرآن، آموزه‌های حضرت رسول(ص) و معصومین است، زن بسترساز به معراج رفتن انسان‌هاست و ما در ایران اسلامی به مقام زن چنین نگاهی داریم.

محرابیان با تأکید بر وظایف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... زن در نگاه اسلام و جامعه ایرانی گفت: در کشور ما زنان باید در همه حوزه‌ها البته در چارچوب ارزش‌ها فعال باشند و نقش اثرگذار خود را در جامعه ایفا کنند.

محرابیان در پایان با اشاره به نقش مؤثر و برجسته بانوان ایرانی در مدیریت مصرف انرژی در بخش خانگی، افزود: زنان شاغل در وزارت نیرو در کنار سایر مسئولیت‌هایی که در محل کار دارند، همچنین وظایف سنگینی در مدیریت امور خانه، تربیت فرزندان و... دارند و ما آرزو می‌کنیم همزمان با ارتقای آن‌ها در مجموعه وزارت نیرو، شاهد ارتقا و موفقیت آن‌ها در سایر حوزه‌ها نیز باشیم.

زن بسترساز به معراج رفتن انسان‌هاست/ تجلیل از دو بانوی قرآنی وزارت نیرو

در پایان این مراسم از ۱۰ بانوی برتر، ایثارگر، جهادگر، جهاد تبیین و سایر حوزه‌ها تقدیر شدند که به صورت ویژه از ۲ بانوی قرآنی این وزارتخانه تقدیر به عمل آمد. این بانوان مرضیه تیمورپور، کارمند شرکت آب و فاضلاب ایلام به دلیل کسب دو رتبه حفظ و ترتیل در مسابقات قرآن از استان ایلام و سمانه معینی‌فر، کارمند توزیع برق استان مرکزی به دلیل کسب رتبه اول در بخش قرائت تحقیق مسابقات قرآن وزارت نیرو بودند.

فوری//ارسالی//از دو بانوی قرآنی وزارت نیرو تجلیل شد

انتهای پیام
captcha