۷۴ پرونده قصاص نفس در خوزستان به صلح و سازش ختم شد
کد خبر: 4116631
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

۷۴ پرونده قصاص نفس در خوزستان به صلح و سازش ختم شد

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با تلاش صلح‌یاران ستاد صبر، اعضای شورای حل اختلاف و شیوخ، سادات و متنفذین، ۷۴ فقره پرونده قتل در استان به صلح و سازش ختم شد و اولیای دم از قصاص نفس محکومین گذشت کردند.

پرونده قضاییبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از دادگستری کل خوزستان، علی دهقانی، رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با تلاش صلح‌یاران ستاد صبر، اعضای شورای حل اختلاف و شیوخ، سادات و متنفذین، ۷۴ فقره پرونده قتل در استان به صلح و سازش ختم شد و اولیای دم از قصاص نفس محکومین گذشت کردند.

وی اظهار کرد: در همین مدت از ۹۴ هزار و ۹۱۰ پرونده قابل سازش در این شورا، ۴۲ هزار و ۵۶۶ پرونده به سازش انجامید که رقمی معادل ۴۵ درصد این پرونده‌ها را شامل می‌شود.

دهقانی افزود: بیشترین پرونده‌های مورد مصالحه، به ترتیب مربوط به نزاع، اختلافات خانوادگی، اختلافات ملکی، قتل و اختلافات مالی بوده است.

وی گفت: چهار فقره از پرونده‌های قصاص نفس، در پویشی که به‌مناسبت گرامی‌داشت سالگرد شهادت حضرت فاطمه(س) و سردار سلیمانی در سراسر کشور راه‌اندازی شد به مصالحه ختم شد که اولیای دم یکی از مقتولین به حرمت این ایام به طور کامل گذشت کرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان افزود: سال گذشته ۲۹ درصد از این پرونده‌ها به سازش ختم شد که با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان در سال جاری شاهد پیشرفت چشمگیر و قابل تقدیری در این زمینه هستیم. هم‌اکنون ۳۷۸ شعبه شورا در کل استان فعال است که ۲۲۹ شعبه آن شهری، ۱۱۳ شعبه آن روستایی و ۳۶ شعبه اجرای احکام است.

انتهای پیام
captcha