صنایع فرهنگی خلاق در مشهدالرضا(ع) مدیون رشد علم و خلاقی جوانان است
کد خبر: 4119061
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

صنایع فرهنگی خلاق در مشهدالرضا(ع) مدیون رشد علم و خلاقی جوانان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: رشد تکنولوژی‌های ارتباطی در کنار رشد علم و خلاقیت جوانان خراسان رضوی سبب شده که حوزه صنایع فرهنگی خلاق در مشهدالرضا(ع) پررنگ باشد و هر روز شاهد ابتکارات جدید باشیم.

محمدحسین زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدحسین زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در آیین افتتاح پردیس فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی که امروز 12 بهمن ماه همزمان با آغاز دهه فجر، در مجتمع دکتر شریعتی جهاددانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: مشهد به دلیل وجود بارگاه منور رضوی سالانه میزبان میلیون‌ها زائر ایرانی و خارجی است که در کنار حوزه زیارت بحث خرید سوغات فرهنگی یکی از بازارهای گرم مشهد است.

وی ادامه داد: فعالان فرهنگی و هنری در طول سال‌های سال از سوغاتی‌هایی مانند تسبیح و انگشتر گرفته تا تابلونگارهای ماندگار از حرم مطهر رضوی دارد، یکی از خریدهای سنتی زائران به عنوان سوغات فرهنگی و اولین هسته‌های صنایع فرهنگی در مشهد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  تصریح کرد: رشد تکنولوژی‌های ارتباطی در کنار رشد علم  و خلاقیت جوانان خراسان رضوی سبب شده که حوزه صنایع فرهنگی خلاق در مشهدالرضا(ع) پررنگ باشد و هر روز شاهد ابتکارات جدید باشیم.

حسین‌زاده بیان کرد: نیاز امروز جامعه ما در حوزه انواع و اقسام اسباب بازی‌ها، انیمیشن، حوزه نرم‌افزارها باید در بستر اینترنت و تلفن همراه قابل استفاده باشد و شامل حوزه‌های جدید صنایع فرهنگی است.

وی اضافه کرد: صنایع فرهنگی مهمترین وضعیتی است که برای ما در کنار حوزه تجاری ایجاد می‌کند و می‌تواند یکی از منابع درآمدی جوانان خلاق باشد. مهمترین مزیت آن این است که می‌تواند محفل انتقال فرهنگ باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: فرهنگ شیعی، فرهنگ ایرانی و اسلامی در حوزه خانواده و سبک زندگی بسیار غنی و پربار است و ما برای بیان این فرهنگ‌مان بهتر از ابزار فرهنگی ابزاری در دسترس نداریم.

حسین‌زاده بیان کرد: ایجاد صنایع خلاق در مشهد یکی از شتاب‌دهنده‌های این امر برای گسترش صنایع نرم، فرهنگی و خلاق است که امیدواریم هر روز با رویش‌های جدید از سوی جوانان خراسانی در این راستا روبرو شویم.

انتهای پیام
captcha