اعتکاف فرصتی برای نورانی کردن حیات است
کد خبر: 4119505
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴

اعتکاف فرصتی برای نورانی کردن حیات است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه گفت: اعتکاف یک فرصت ارزشمند برای دوری از آلودگی‌های گناه و نورانی کردن حیات‌مان است.

اعتکاف فرصتی برای نورانی کردن حیات استحجت‌الاسلام محمد رستمی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه امروز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی گفت: ایام اعتکاف یک فرصت ارزشمند برای از بین بردن آثار گناه، مبارزه با نفس، نورانی کردن فضای دل و صفا بخشیدن به روح است.

وی اعتکاف را برجسته‌ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی دانست و گفت: سنت اعتکاف از سالیان گذشته تاکنون در بین مسلمانان وجود داشته است، روز به روز بیشتر اهمیت پیدا کرده و تاثیر آن در رشد معنوی برای همه مشخص می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه با بیان اینکه، اعتکاف فرصتی برای رهایی از تعلقات مادی و دلبستگی‌های دنیوی محسوب می‌شود، ادامه داد: فرد معتکف به گوشه‌ای خلوت و دور از همه تعلقات مادی پناه می‌برد، با خدای خود نجوا می‌کند، تا کدورت و زنگار را از چهره جان بزداید.

حجت‌الاسلام رستمی ضمن اینکه فرا رسیدن دهه مبارک فجر را تبریک گفت، نهادینه‌سازی ارزش‌های اسلامی، توجه ویژه به احکام دینی و احیای سنت‌های الهی را مهم‌ترین ارمغان انقلاب عنوان کرد.

وی احیای اعتکاف و برپایی این آیین باشکوه و وحدت‌بخش در سراسر کشور را یکی از ارمغان‌های انقلاب برشمرد و بیان کرد: بنابراین لازم است، در کنار بررسی دستاوردهای مختلف نظام، به رشد معنوی مردم به عنوان یکی از عطیه‌های ویژه انقلاب بیش از پیش توجه شود.

انتهای پیام
captcha