فعاليت ۲۲ خانه قرآن شهری و روستایی در بیجار
کد خبر: 4121893
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲

فعاليت ۲۲ خانه قرآن شهری و روستایی در بیجار

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از فعاليت ۲۲ خانه قرآن شهری و روستایی در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد 12 خانه شهری و 1 0خانه قرآن روستایی است.

کلاس آموزشی قرآن

حجت‌الاسلام جليل مختاري‌نيا-رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان بيجار در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، گفت: تعداد 22 خانه قرآن شهري در اين شهرستان برنامه‌های آموزشی و ترويجی قرآن کريم را در طول سال اجرا می‌کنند که از این تعداد 12 خانه شهری و 10 خانه قرآن روستایی هستند.

وی به اهداف تأسيس خانه‌های قرآنی اشاره کرد و افزود: گسترش و ترويج فرهنگ قرآنی و تلاش برای ريشه‌كنی بیسوادی قرآنی در جامعه و كاربردی کردن آموزه‌های قرآن در زندگی مردم از مهم‌ترين اهداف تأسيس خانه‌های قرآن است.

ئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار به اهميت قرآن‌آموزی از زمان کودکي اشاره و بیان کرد: اگر از زمان کودکي به فراگيری قرآن بپردازيم تمام آيات آن با سرشت آدم آميخته می‌شود تأثيرگذاری آن بيشتر است.

وی با اشاره به اهمیت مؤسسات قرآنی اظهار کرد: موسسات قرآنی در راستای تحكيم و توسعه فعاليت‌های قرآنی و دينی و ترويج فرهنگ اهل بيت عصمت و طهارت (ع) نقش تعيين‌کننده‌ای دارند.

حجت‌الاسلام مختاری‌نيا به مؤسسات فعال قرآنی در سطح شهرستان اشاره و بیان کرد: خوشبختانه مؤسسات قرآنی شهرستان بيجار در طول سال با اجرای برنامه‌های غنی قرآنی توانسته‌اند مخاطبان زيادی از گروه‌های سنی مختلف را جذب کنند.

وی افزود: کلاس‌های آموزش روخوانی، روانخوانی، احکام، مفاهيم که برای نونهالان و نوجوانان و بانوان برگزار می‌شود، نقش تعيين‌کننده‌ای در آموزش مفاهيم قرآنی و ترويج فرهنگ ناب محمدی در جامعه دارد.

رئيس اداره تبليغات اسلامی بيجار يادآور شد: محافل و مراكز دينی پايگاه اصلی برای نشر معارف اسلامی و قرآنی در رشد پويايی جوانان و نوجوانان هستند و بايد سعی کنيم تا اين روند رو به افزايش باشد.

انتهای پیام
captcha