کمک 30 میلیارد تومانی مردم اردبیل به زلزله‌زدگان خوی
کد خبر: 4122535
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

کمک 30 میلیارد تومانی مردم اردبیل به زلزله‌زدگان خوی

استاندار اردبیل گفت: مردم خیر، نوعدوست و مهربان اردبیل در چند هفته اخیر بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای زلزله‌زدگان خوی کمک نقدی و غیرنقدی کردند.

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل، 26 بهمن در حاشیه اعزام کاروان‌های جدید کمک‌رسانی مردم استان اردبیل به زلزله‌زدگان خوی اظهار کرد: مردم خیر، نوع‌دوست و مهربان اردبیل از همان ابتدای وقوع زلزله در خوی در کنار مردم این شهرستان بوده و در چند هفته اخیر بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای زلزله‌زدگان خوی کمک نقدی و غیرنقدی کردند.

وی افزود: این کمک‌ها در شهرهای مختلف استان از مردم نیکوکار و خیرخواه اردبیل جمع‌آوری شده و در بسته‌بندی‌های متنوع برای زلزله‌زدگان خوی ارسال شده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: مردم این استان با توجه به اینکه تجربه زلزله مهیب را دارند، با احساس همنوع‌دوستی با حادثه‌دیدگان خوی سعی کردند تا در اولین ساعات زلزله نیاز مردم را تأمین کرده و در قالب کاروان‌های مختلف عزیمت این کمک‌ها را شاهد بودیم.

وی گفت: امروز نیز ۱۳ کامیون اجناس و اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان به ارزش پنج میلیارد تومان به خوی اعزام شد و در کنار آن سعی ما بر این است تا بخش دیگری از نیازمندی‌ها را نیز در آستانه سال نو تأمین و تهیه کنیم.

عاملی افزود: همچنان بخشی از نیروهای جمعیت هلال احمر در منطقه زلزله‌زده خوی حاضر هستند و کار امدادرسانی را به سرعت انجام داده و در کنار آن بخشی از نیازمندی مردم را نیز تأمین می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل معین بازسازی قسمتی از مناطق زلزله‌زده خوی است و با همکاری بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌ها سعی بر ساخت و ساز سریع در مناطق زلزله‌زده دارد که در این زمینه امیدواریم کمک‌های مردمی و خیرخواهانه‌ای را نیز در ساخت و ساز سریع واحدهای مسکونی این مناطق شاهد باشیم.

عاملی از همراهی خوب مجموعه سپاه استان در اعزام اکیپ‌های فنی و مهندسی و امداد و درمان قدردانی کرد و ادامه داد: در مرحله اول ۶ دستگاه خودرو شامل اقلام پوشاکی و خوراکی به زلزله‌زدگان ارسال شد و در کنار آن تهیه آرد و پخت نان را نیز شاهد بودیم تا در بین این آسیب‌دیدگان توزیع شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با همت و تلاشی که مجموعه دولت سیزدهم انجام می‌دهد، زلزله‌زدگان به سرعت از مشکلات و مصائبی که با آن روبه‌رو هستند، رهایی پیدا کرده و زمینه مساعدت و همکاری بیشتری را با این آسیب‌دیدگان شاهد باشیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: سعی خواهیم کرد تا به تناسب شرایط زمانی اعزام اکیپ‌های بهداشتی، درمانی، امدادی و رفع سایر نیازمندی‌ها را نیز با مساعدت همه‌جانبه شاهد باشیم تا گرفتاری‌ها و دغدغه‌ها در این حوزه رفع شود.

 

انتهای پیام
captcha