دشمنان از مکتب شهید سلیمانی بیم دارند
کد خبر: 4122541
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
سردار احمدیان:

دشمنان از مکتب شهید سلیمانی بیم دارند

رئیس مرکز راهبردی سپاه با بیان اینکه شهید سلیمانی فرهنگ جهانی را عوض کرد، گفت: روبه‌روی او کسانی هستند که از این فرهنگ و مکتب بیم دارند و به همین دلیل برجستگی‌ها را معکوس نشان می‌دهند. دشمنان ایران عزتمند انقلاب اسلامی را نمی‌خواهند به همین دلیل جنجال می‌کنند.

سردار علی‌اکبر احمدیان رئیس مرکز راهبردی سپاه

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار علی‌اکبر احمدیان، رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، ۲۷ بهمن‌ماه در نخستین یادواره «۹۱ شهید دانش‌آموز و مربی دبیرستان سپاه کرمان» که در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا، بیان کرد: امروز هیچ جایی نیست که نام شهید سلیمانی نباشد.

وی با بیان اینکه پاسداشت و تجلیل از شهدا و خانواده ایشان فقط اظهار محبت به ایشان نیست بلکه خانواده شهید زمانی آرام می‌گیرد که دیگران راه شهید تداوم یابد، گفت: پاسداشت شهدا در کشور ما با پاسداشت فداکاران در همه دنیا متفاوت است. در دنیا به خانواده فداکاران نگاه ترحم دارند اما در فرهنگ انقلاب اسلامی به خانواده شهید نگاهی ارزشمند وجود دارد.

سردار احمدیان شهید سلیمانی را بهترین نماد برای ادامه راه شهدا دانست و اظهار کرد: شهید سلیمانی دارای مکتب است و همه باید از این مکتب بیاموزند. مکتب شهید سلیمانی مکتب همه شهدای آزاده جهان اسلام و جبهه مقاومت است و شهید سلیمانی نماد آن مکتب است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک مزیت بزرگ دارد و آن دست یافتنی بودن ایشان است و کسی نباید از ایشان اسطوره غیر قابل دستیابی ترسیم کند، افزود: شهید سلیمانی آیت الهی و نماد انسان الهی است. اگر همه خلق عالم با رسانه‌های جهانی اتفاق کنند تا چهره‌ای مانند شهید سلیمانی بسازند محال است و این جایگاه فقط کار خدا است. شهید سلیمانی ثابت کرد اگر کسی برای خدا کار کند خدا در جای لازم برای او کار می‌کند؛ قلب مردم و رسانه اصلی در دست خدا است و خداوند او را در دل مردم قرار داد.

رئیس مرکز راهبردی سپاه تصریح کرد: سردار سلیمانی آیت حقانیت انقلاب اسلامی شد و از بستر انقلاب، سلیمانی قنات ملک شد شهید سلیمانی همه عالم. معلم مکتب شهید سلیمانی امامین انقلاب بودند که اگر نبودند شهید سلیمانی به این جایگاه نمی‌رسید؛ اگر هدایت‌ها و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب، امام راحل و انقلاب اسلامی نبود شهید سلیمانی به چنین درخششی نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی نماد «شدن» بود و برای همه ما حجت تمام شد که می‌شود «شد»، ادامه داد: شهید سلیمانی هیچگاه فرهنگی شناخته نمی‌شد بلکه به‌عنوان میدان‌دار و فرمانده‌ای عملیاتی و شجاع شناخته می‌شد اما امروز همه فرهنگی‌ها در هر عرصه‌ای که می‌خواهند فعالیت کنند شهید سلیمانی را الگو قرار می‌دهند. او در همه عرصه‌ها فرهنگ ساز شد و نشان داد که می‌شود شد.

سردار احمدیان با بیان اینکه سردار سلیمانی استراتژیستی بود که حرفش رد خور نداشت و نمونه آن صحبت ایشان در مورد پایان داعش بود گفت: انقلاب به هر کسی که بخواهد، میدان می‌دهد.

وی با طرح این سؤال که چه چیزی باعث شد شهید سلیمانی به چنین جایگاهی برسد، اظهار کرد: شهید سلیمانی داشته‌های اولیه خود یعنی صداقت و صراحت عشایری را حفظ کرد و بر آن افزود. این صداقت را از زمان شناخت و پیروزی انقلاب بر سر عهد با امام گذاشت و بر سر عهد خود ماند و عزم کرد به گونه‌ای که کسی نمی‌توانست این عزم را بشکند.

رئیس مرکز راهبردی سپاه با اشاره به مخالفت‌هایی که با شهید سلیمانی وجود داشت، تصریح کرد: گروهی منتظر شکست ایشان بودند؛ وقتی که کرکوک سقوط کرد، کمتر کسی از ایشان دفاع کرد اما شهید سلیمانی کمتر از یک هفته معجزه وار کرکوک را پس گرفت. در کشور شورا، جلسه و کمیسیونی نبود که با او مخالفت نکند اما عهد و عزم تعیین کننده است و شهید سلیمانی بر عهد خدا پایدار ماند و به حرف شیطان گوش نکرد. ایشان با وجود سلیقه خاص خود بر اصول انقلاب اسلامی ذره‌ای کوتاه نیامد لذا هر کس عزم ‌کند می‌رسد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی مسئولیت را با تمام ابعاد آن می‌پذیرفت و فرافکنی نمی‌کرد اما بقیه به مسئولیت نگاه اداری دارند، اظهار کرد: مبنای مسئولیت‌پذیری ایشان اینگونه بود که وقتی توانایی انجام آن کار را در خود می‌دید و مسئولیت می‌یافت منتظر دستور نبود ما نیز باید اینگونه عمل کنیم.

سردار احمدیان در پایان بیان کرد: شهید سلیمانی فرهنگ جهانی را عوض کرد. روبه‌روی او کسانی هستند که از این فرهنگ و مکتب بیم دارند و به همین دلیل برجستگی‌ها را معکوس نشان می‌دهند. امروز جوانان یاد گرفته‌اند که بشوند به همین دلیل دشمنان ناراحتند و برای اینکه جوان ایرانی احساس افتخار نکند مفاهیم را می‌چرخانند. آنها ایران عزتمند انقلاب اسلامی را نمی‌خواهند به همین دلیل جنجال می‌کنند.

 

انتهای پیام
captcha