رونمایی از 44 عنوان کتاب دفاع مقدس در رشت
کد خبر: 4122579
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

رونمایی از 44 عنوان کتاب دفاع مقدس در رشت

آیین رونمایی از 44 عنوان کتاب دفاع مقدس با حضور نویسندگان، شاعران، مسئولین و ایثارگران دفاع مقدس در رشت برگزار شد.

آیین رونمایی از ۴۴ عنوان کتاب دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از گیلان، آیین رونمایی از 44 عنوان کتاب با حضور اسدالله عباسی، استاندار، مسئولین استانی، نویسندگان، شاعران و ایثارگران دفاع مقدس امروز، 27 بهمن‌ماه در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه رشت برگزار شد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس در استان انجام گرفته که باید تداوم یابد، اظهار کرد: فرهنگ ناب ایثار و شهادت با ثبت وقایع و خاطرات ماندگارتر شده و به نسل آینده انقلاب انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه امنیت و استقلال کشور را مدیون ازخود گذشتگی شهدا و رزمندگان و ایثارگران هستیم، افزود: حضور حماسی مردم و دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه امسال بیانگر حمایت‌های مردمی است که همواره پاسدار ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های امام(ره) هستند.

عباسی با تأکید بر ثبت ادبیات دفاع مقدس و انتقال مفاهیم ارزشمند آن به نسل امروز، گفت: خون شهدا تضمین کننده انقلاب است، لذا باید همواره دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جهت انتقال به نسل آینده ثبت و ماندگار شود تا آنها بیش از پیش با مفاهیم دفاع مقدس مأنوس شوند.

استاندار گیلان بیان کرد: دشمن در تلاش است با تهدید و تحریم و فشار کشور را محدود کند لذا از تعامل کشورهای قدرتمند چین و روسیه با ایران هراس دارد. با روحیه انقلابی و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها به ویژه نسل جوان می‌توان بر مشکلات فائق آمد.‌

سرهنگ حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در این آیین گفت: از 44 عنوان کتابی که امروز رونمایی می‌شود، 10 عنوان شامل نمایش‌نامه از رزمندگان و شهدای خاص است و همچنین دو کتاب هم به دیگر زبان‌ها ترجمه شده است، بهره‌مندی از نویسندگان بومی و تنوع موضوع و سوژه از ویژگی‌های این کتاب‌هاست.

وی با اشاره به تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان در پنج جلد 500 صفحه‌ای، افزود: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان تاکنون 180 جلد کتاب دفاع مقدس در حوزه تاریخ شفاهی، زندگی‌نامه، شعر، داستان، خاطره و... منتشر کرده است.

انتهای پیام
captcha