مقام شهید و شهادت عبرت‌آموز و تکرارپذیر است
کد خبر: 4123110
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷

مقام شهید و شهادت عبرت‌آموز و تکرارپذیر است

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینک مقام شهید و شهادت عبرت آموز و تکرار پذیر است، گفت: از انقلاب تا دفاع از حریم و سلامت نشان می‌دهد شهید راهش تکرار پذیر بوده و مقام شهید و شهادت الگوپذیر است و از اثر وجودی شهدا این مسیر تداوم دارد.

سردار رادان فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امروز، ۳۰ بهمن‌ماه در یادواره ۴۵۵ شهید نیروی انتظامی استان که ‌در مصلی امام رشت برگزار شد، اظهار کرد: شراکت با شهدا و همراهی با آنان، مهمانی شهداست، هر کسی به نحوی با قلم، قدم، همراهی، یاد و مجلس، تلاش می‌کند که این از آثار وجودی شهید است و می‌تواند جمع کثیری از دلباخته‌ها را در دایره شهادت قرار دهد و از فیوضات آن بهره‌مند کند.

رادان گفت: در چنین ایامی و در چنین مکان مقدسی مراسم یادواره ۴۵۵ شهید انتظامی و ۸۰۰۰ شهید استان قدم گذاشتید، برگزاری یادواره برای این است تا ما از فیوضات شهدا بهره مند شویم و چراغی که روشن کردند را گم نکنیم و درراه انقلاب قرار گیریم و مسیر را گم نکنیم.

گیلان سلسله‌وار به شهادت و ایثار مشهور است

رئیس پلیس کشور بیان کرد: مراسم را شهدا خودشان هدایت و دعوت می‌کنند، اثر وجودی شهید به این دلیل است که بتواند در پیچ و خم زندگی مسیر حرکت را بدون لرزش و لغزش به ما نشان بدهد. این سرمایه‌ای است که توسط امام روح اله و امام خامنه‌ای گذاشته شد. با مردمان گیلان از دیرباز آشنا هستیم، نه فقط در دوران کوچک خان که در زمان انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حریم حرم، دفاع از سلامت و در زمان دفاع از امنیت خوش درخشیده‌اند.

وی با بیان اینکه گیلان سلسله‌وار به رشادت، شهادت، گذشت و ایثار مشهور است، گفت: افتخار شکستن محاصره نبل الزهرا به دست گیلانیان رقم خورد، مردان این دیار در کوه‌های سربه فلک کشیده کردستان در عملیات‌های خطرآفرین شریک بودند لذا این دیار همواره سرنوشت خود را با شهدا گره زده است.

سردار رادان بیان کرد: توسل به شهدا سرمایه و اندوخته‌ای است که هرچقدر دشمن طی این سال‌ها تلاش کرد تا این سرمایه ما را بگیرد راه به جایی نبرد، این از اثر شهدا بوده و گنجینه‌ای است که از دست دادنی نیست، چراکه دشمن اگر اثر وجودی شهدا را درک می‌کرد می‌فهمید که اتقلاب با شهدا و فرهنگ شهادت گره خورده است.

وی با بیان اینکه شهدا به اباعبدالله الحسین اقتدا کردند، تصریح کرد: آنجایی که شهدا به امام و رهبرشان اعلام می‌کنند که «حاشا به جز حرف تو حرفی بزنیم و این حنجره به فدای توباد» از رزمنده‌ای که در خط ولی فقیه است چنین می‌شنویم اگر می‌خواهیم سربلند شویم باید از سیره شهدا الگو بگیریم.

فرمانده فراجا با اشاره به دلنوشته فرزند شهید سلمانی که در ابتدای مراسم قرائت شد، گفت: فرزندان شهدا آرزو دارند که همه داشته‌های‌شان را بدهند اما یک نگاه آسمانی پدر را داشته باشد؛ شهدا جان می‌دهند و ایثار می‌کنند و سرمایه‌شان را می‌دهند ولی فقط از ما می‌خواهند که از مسیر انقلاب  راه گم نکنند، شهید از جمع می‌رود اما جمعی را با خود می‌آورد.

تأکید بر مطالعه وصیتنامه و سیره شهدا

سردار رادان با بیان اینک مقام شهید و شهادت عبرت آموز و تکرار پذیر است، گفت: از انقلاب تا دفاع از حریم و سلامت نشان می‌دهد شهید راهش تکرار پذیر است. مقام شهید و شهادت الگو پذیر بوده و از اثر وجودی شهید است که این مسیر تداوم دارد. از گیلان شهید بابک نوری هریس در دفاع از حرم به شهادت می‌رسد و اثر شهادت این شهید جوان جمعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. سیره اخلاقی شهدا نسل به نسل منتقل می‌شود این مسیر آنچنان پویا و جاوید می‌ماند تا هیچ حجتی بر کسی در فردای قیامت نباشد که ندیدیم و نشنیدیم، در مسیر ولایت قرار گرفتن تمرین دائمی کسانی است که در مسیر شهدا قرار دارند.

وی ادامه داد: چگونه می‌شود بدون امکان ارتباط و برق یک مرتبه از روستایی دور دست یک جوانی لبیک بگوید و به جبهه برود و شهید شود، آن وقت امروز ما خودمان را تسخیر فضای مجازی کردیم، در حالیکه فصای حقیقی فضای وجودی شهدا و امام شهداست، اثر وجودی از فضای موجود در دل حقیقی انسان‌های مشتاق نشأت می‌گیرد.

سردار رادان تأکید کرد: مطالعه وصیتنامه شهدا که با وجود کوتاه بودن سرشار از مفاهیمی است که گویی در مکتب عالمان نشسته‌اند و پیوسته تأکید به اطاعت از ولایت در همه آنها قابل توجه است. سیره شهدا گنجینه و مالامال از عشق و ارادت به اباعبدالله است، بدانید وارث و میراث‌دار اصلی شهدا هستیم و اگر می‌خواهیم شهدا را ملاقات کنیم و نگاه نورانی و رحمانی شهدا را داشته باشیم باید در مسیر شهدا قرار بگیریم.

گفتنی است؛ تشییع پیکر شهید گمنام، قرائت دل‌نوشته فرزند شهید سلمانی، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران نیروی انتظامی، مداحی توسط ابوذر بیوکافی از جمله ویژه‌برنامه‌های یادواره 455 شهید نیروی انتظامی استان گیلان بوده است.

انتهای پیام
captcha