ایجاد مدارس تخصصی قرآن در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4123770
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

ایجاد مدارس تخصصی قرآن در آذربایجان‌شرقی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از ایجاد مدارس تخصصی قرآن در استان با رویکرد حفظ تخصصی آیات این کتاب آسمانی خبر داد.

مدارس تخصصی قرآن، آموزش و پرورش آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان، پناهعلی حسین‌زاده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، دوم اسفندماه، در جلسه شورای فرهنگی اداره‌کل از ایجاد مدارس تخصصی قرآن در استان با رویکرد حفظ تخصصی آیات این کتاب آسمانی خبر داد و گفت: با توجه به مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور اقدامات لازم برای راه اندازی این مدارس در حال انجام است.

وی افزود: در سال تحصلیی آینده تعدادی از مدارس با تغییر رویکرد خود و ایجاد رویکرد جدید حفظ تخصصی قرآن کریم، همراه با نیروهای متخصص این امر شروع به فعالیت خواهند کرد.

حسین زاده تصریح کرد: این مدارس به‌صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند و تمامی مدارس دولتی و غیردولتی می‌توانند جزو این مدارس باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: دانش‌آموزان این مدارس علاوه بر برنامه آموزشی معمول مدارس خود، ۶ جلسه آموزشی با رویکرد حفظ قرآن کریم در هفته نیز خواهند داشت.

وی گفت: دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل این مدارس، علاوه بر گواهینامه پایان تحصیلات خود، گواهینامه حفظ قرآن کریم را نیز دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha