اعلام برگزیدگان جایزه آیسیسکو برای حمایت از رساله‌های برتر
کد خبر: 4123965
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

اعلام برگزیدگان جایزه آیسیسکو برای حمایت از رساله‌های برتر

برگزیدگان جایزه آیسسکو با عنوان «رساله من در هزار کلمه» اعلام و دانشجویانی از کشورهای عمان و مراکش موفق به کسب عناوین برتر اول تا سوم این جایزه شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از عمق المغربی، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام(آیسسکو) و اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام از راه‌اندازی جایزه‌ای با عنوان «رساله من در هزار کلمه» به منظور حمایت از رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری خبر دادند که نگارش رساله خود را به پایان برده اما هنوز از آن دفاع نکرده‌اند.

هدف از راه‌اندازی این جایزه ارتقای مهارت‌های ارتباطی دانشجویان و تشویق آن‌ها به ارتقای توانایی‌های خود در ارائه چکیده‌ای مختصر و در عین حال گویا از رساله خود عنوان شده است.

با اعلام نفرات برگزیده، مقام اول این جایزه به خالصه البحری، دانشجوی دکتری دانشگاه سلطان قابوس در عمان برای ارائه پایان‌نامه خود در مورد نقش آزمایشگاه مجازی در ارائه مفاهیم فیزیکی دانش آموزان پایه نهم، تعلق گرفت.

نسرین نوج، دانشجوی دکتری دانشگاه ابن زهر در آگادیر، با ارائه پایان‌نامه خود در زمینه تصفیه فاضلاب صنعتی مقام دوم این جایزه را کسب کرد.

شیما فخری از دانشگاه حسن دوم در کازابلانکا برای پایان‌نامه «سنت عرب از نظر امام شاطبی: از قصد فهم تا ایجاد مبانی فهم قرآن کریم» موفق به کسب مقام سوم این جایزه شد.

به گفته سالم المالک، مدیرکل آیسیسکو، در نخستین دوره از جایزه «رساله من در هزار کلمه» نزدیک به دویست شرکت‌کننده از حوزه‌های مختلف تحقیقاتی، از هفده کشور عضو آیسیسکو و همچنین دیگر کشورهای جهان حضور داشتند.

براساس این گزارش، نخستین پژوهش برتر ۲۰۰۰ دلار، طرح دوم ۱۵۰۰ دلار و پژوهش سوم ۱۰۰۰ دلار جایزه دریافت کرده است.

 

 

 

انتهای پیام
captcha