رزمایش آماده‌باش تعطیلات نوروزی در ایلام برگزار شد
کد خبر: 4126199
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸

رزمایش آماده‌باش تعطیلات نوروزی در ایلام برگزار شد

رزمایش آماده‌باش تعطیلات نوروزی بسیجیان و همیاران، امروز، ۱۴ اسفندماه در محل سالن همایش حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ایلام برگزار شد.

سردار کریمیان جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، سردار قدرت‌الله کریمیان، جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام در رزمایش امروز، ۱۴ اسفندماه در رزمایش آماده‌باش تعطیلات نوروزی که در محل سالن همایش حفظ آثار ایلام برگزار شد، گفت: طبق آیات قرآن کریم نجات یک نفر به معنای نجات همه انسان‌ها است که این کار علاوه بر آثار معنوی، ارزش نقش بسیجیان و همیاران پلیس را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تصادفات، آثار زیان‌باری را در خانواده و جامعه دارد و کسی که در این مسیر برای کاهش تصادفات تلاش می‌کند کار او ارزشمند است، افزود: با رعایت اصول و آموزش‌های لازم و با استفاده از فرهنگ‌سازی می‌توان تصادفات جاده‌ای را کاهش داد.

کریمیان با بیان اینکه نقش آفرینی نسل‌های آینده باعث می‌شود به آینده امیدوارتر و جامعه بهتری داشته باشیم، گفت: آینده امروز مدیون گذشته روشن ما است و دشمن از آینده ما می‌ترسد، چون در مسیر تعالی و پیشرفت قرار داریم.

وی تصریح کرد: با وجود گرو‌ه‌های معاند و تجزیه‌طلب در اطراف کشور، امنیت پایدار در کشور برقرار است و در سایه این امنیت، مسیر تکامل و پیشرفت را طی می‌کنیم؛ به‌گونه‌ای که امروز اقتصاد ما در آستانه ورود به جمع ۱۰ کشور برتر است، در تراز اول قدرت نظامی قرار داریم و در بسیاری از مؤلفه‌ها در سطح دنیا برتر هستیم، به همین دلیل دشمن به دنبال متوقف کردن حرکت پیشرفت است.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام ادامه داد: دانش‌آموزان آینده ما هستند، ولی هدف دشمن قرار دارند، به همین دلیل نیاز است تا به صورت ویژه روی این سرمایه‌های آینده تمرکز کنیم.

وی بیان کرد: دشمن با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و در قالب یک جنگ تمام عیار ترکیبی به دنبال تسخیر ذهن‌ها و هویت ما است، ولی ما ولایت، اسلام و مردم بی نظیر و همه مؤلفه‌های نظام قدرتمند را داریم، به همین دلیل ایران اسلامی یک الگو برای ملت‌های آزادی‌خواه دنیا است.

سردار دلاور القاصی مهر، فرمانده انتظامی استان نیز در این رزمایش گفت: ما حداقل چیزی را که در نظر گرفتیم، کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در ایام نوروز است که ان شاءلله با تلاش جهادی و انقلابی و تعامل و هم‌افزایی محقق شود.

وی گفت: هدف اصلی اجرای طرح همیار پلیس این است که دانش‌آموزان ما فرهنگ‌سازی در حوزه هنجار‌های اجتماعی جامعه را دنبال کنند و تبدیل به یک فرهنگ شود و قوانین و مقررات را به بزرگ‌تر‌ها یادآوری کنند و خروجی این فرهنگ‌سازی حفظ امنیت و آرامش و حفظ جان شهروندان در جاده‌ها باشد.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، گفت: نباید نسبت به مسائل دیگران بی‌تفاوت باشیم که یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر همین طرح همیاران پلیس هستند که دانش‌آموزان می‌توانند نسبت به عدم رعایت قوانین و مقررات ورود کنند و تذکر دهند.

القاصی مهر گفت: یکی از طرح‌هایی که طی ۱۰ سال اخیر در کشور تأثیرگذار بوده و نهادینه شده و ما شاهد عملیاتی بودن و نتیجه‌بخش بودن آن بودیم، همین طرح همیاران پلیس است که با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و آموزش و پرورش توسط دانش‌آموزان در کشور به اجرا گذاشته شده است.

انتهای پیام
captcha