فرهنگ احسان و نیکوکاری در کودکان و نوجوانان تقویت شود
کد خبر: 4126252
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹

فرهنگ احسان و نیکوکاری در کودکان و نوجوانان تقویت شود

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نیکوکاری و آشنا کردن کودکان و نوجوانان در دوران کودکی به شکل‌گیری شخصیت افراد کمک می‌کند، بر تقویت فرهنگ احسان و نیکوکاری در کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

حسن عسکری، فرماندار سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، حسن عسکری، فرماندار سنندج در آیین نمادین زنگ نیکوکاری امروز، 14 اسفند در دبستان فانی سنندج برگزار شد، گفت: آموزش نیکوکاری و نوع‌دوستی نقش مهمی در نهادینه کردن تربیت اجتماعی و اخلاقی کودکان دارد در  این راستا از همان اوایل زندگی باید صفات پسندیده کودکان در خانواده و مدرسه ترویج شود.

وی احسان و صدقه دادن و کمک به هم‌نوعان را یکی‌ از معروفات بزرگ دانست و افزود: اسلام یک دین تک بُعدی نیست بلکه دین کاملی است که به تمام ابعاد زندگی انسان توجه دارد.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه اقتصاد در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و بر پرداخت زکات تأکید بسیار داشته‌اند، بیان کرد: پرداخت زکات به ریشه‌کنی فقر و رفع تبعیض و نابرابری اجتماعی کمک می‌کند.

وی با اشاره به آثار و برکات ترویج سنت حسنه احسان و نیکوکاری افزود: تقویت احسان و نیکوکاری در جامعه به حفظ کرامت انسانی و گسترش روحیه ایثار و نوعدوستی بین مردم کمک می‌کند.

عسکری با اشاره به اینکه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نیکوکاری و آشنا کردن کودکان و نوجوانان در دوران کودکی به شکل‌گیری شخصیت افراد کمک می‌کند، بر تقویت فرهنگ احسان و نیکوکاری در کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha