27 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کردستان آزاد شدند
کد خبر: 4126926
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

27 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کردستان آزاد شدند

3 نفر از محکومان به قصاص و 27 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کردستان همزمان با جشن میلاد امام زمان و با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان و تعدادی از خیرین استان شامگاه گذشته، 16 اسفند در سنندج آزاد شدند.

آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری کردستان شامگاه گذشته، 16 اسفند ضمن تبریک نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی (عج) گفت: این ایام مبارک بهترین فرصت برای کسب معنویت و انس و تقرب به درگاه باریتعالی است.

وی افزود: خداوند متعال ، توبه کسانی را که با قلب سلیم و روح پاک، طلب آمرزش و مغفرت می‌کنند قبول کرده و این مهم فقط با اشتغال به ذکر و یاد خدا محقق می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: امروز 3 نفر از محکومان به قصاص نفس در استان کردستان، با گذشت اولیای دم و کمک خیرین و نیکوکاران از دار مجازات رهایی یافتند و امیدواریم با تأسی به خداوند متعال و اهل بیت(ع) این بخشش‌ها بین افراد جامعه ادامه‌دار باشد.

وی بر تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر صدور فرمان عفو اخیر اشاره کرد و گفت: پس از اغتشاشات اخیر و رسیدگی دستگاه قضایی در کل کشور به اتهامات افراد دخیل در این حوادث، بین معاندان و مزدوران خارجی و افرادی که دچار شور و هیجان احساسی شدند، تفکیک صورت گرفت.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: در حوادث چند روز اخیر هم که در مدارس ایجاد شده و دنباله شیطنت‌ها و خباثت‌های دشمنان انقلاب است، دستگاه قضایی با جدیت و قاطعیت عوامل را شناسایی کرده و به اشد نحو با متخلفان برخورد خواهد کرد و مطمئنا دسیسه‌های آنان به لطف خداوند شکست خواهد خورد.

وی تأکید کرد: عفو اخیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دو بخش داشت که یک بخشی از آن مربوط به متهمان و محکومان حوادث اخیر و یک بخش مربوط به سایر محکومان است و در استان کردستان تا امروز هزار و 282 نفر مشمول دستورالعمل عفو مقام معظم رهبری شده‌اند که تعدادی از این افراد مربوط به اغتشاشات اخیر و تعدادی دیگر مربوط به کل محکومان و غیر از اغتشاشات است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: پرونده دستورالعمل عفو بسته نشده است و دستگاه قضایی استان همچنان در حال بررسی پرونده‌های مربوطه است و تا روز گذشته 708 نفر از متهمان و محکومان حوادث اخیر مشمول این عفو قرار گرفته و از زندان آزاد شده‌اند.

وی گفت: در مورد عفو سایر محکومان(غیر از اغتشاشات) تا روز گذشته بیش از 574 نفر مشمول این عفو شده‌اند که از این تعداد 380 نفر از زندان آزاد و 194 نفر مشمول تخفیف مجازات شده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: در مجموع، از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین سایر محکومان با اعمال عفو مقام معظم رهبری هزار و 88 نفر از زندان‌های استان کردستان آزاد شده‌اند.

وی تأکید کرد: قطعا این عفو مشمول محکومان به جرایم مهم و خطرناک و افراد سابقه‌دار و مجرمانی که آزادی آنها موجب اخلال در امنیت و آسایش عمومی می‌شود، نخواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان از خیرین، نیکوکاران و شکات پرونده‌های قضایی در سراسر استان دعوت کرد تا به مناسبت این ایام مبارک، گذشت و بخشش را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام
captcha