حجت‌الاسلام تقوی: تقویت وجهه مردمی مجلس یازدهم مایه خوشحالی است + فیلم
کد خبر: 4127464
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
تلخ و شیرین‌های نمایندگی در ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام تقوی: تقویت وجهه مردمی مجلس یازدهم مایه خوشحالی است + فیلم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وجهه مجلس به مردمی‌بودنش است و لذا مجلس یازدهم تلاش کرده وجهه مردمی بودن خود را حفظ کند و به برخی از کارهایی که موجب فاصله‌گیری از مردم می‌شود دچار نشود.

سیدرضا تقوی

سال 1401 در حوزه تقنین و قانونگذاری سالی پرفرازونشیب برای مجلس یازدهم بود و مصوبات این دوره خانه ملت گاها نقدهایی به همراه داشت. به مناسبت فرارسیدن سال نو شمسی در سلسه‌گفت‌وگوهایی کوتاه با تعدادی از بهارستان‌نشینان، تلخ و شیرین‌های یکسال گذشته و آرزوهای وکلای ملت برای سال جدید را جویا شده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تلخ‌ترین و شیرین‌تر اتفاقات دوره فعالیت خود در خانه ملت در سال 1401 اظهار کرد: به نظر من مجلس یازدهم مجلس بسیار خوبی بود و این بدین منا نیست که نقصی نداشته باشد، قطعاً ارگان‌ها و نهادها نارسایی‌ها و ضعف‌هایی را دارند.

وی افزود: یکی از خاطرات شیرین بنده در مجلس یازدهم به هفته‌های آغازین فعالیت این دوره از مجلس بازمی‌گردد که در ابتدای آغاز کار خود دیداری را با مقام معظم رهبری انجام داد و ایشان در این دیدار امتیازی را برای مجلس یازدهم قائل شدند و رهبر معظم انقلاب از این مجلس به عنوان مجلس انقلابی یاد کردند و مجلس هم تمام تلاش خود را به کار گرفت تا بتواند از این امتیاز به بهترین نحو بهره ببرد.

واژه شیرین انقلابی برای مجلس یازدهم

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه واژه انقلابی بودن مجلس یازدهم برای بسیاری از نمایندگان شیرین بود، یادآور شد: مجلس یازدهم در طول سه سال گذشته، کارهای بسیار خوب و ارزشمندی را انجام داده است. به عنوان مثال این مجلس در حوزه سیاست خارجی ورود دقیقی داشته و در آنجایی که نیاز به وضع قوانین بود این کار را انجام داد و جلوی زیاده‌خواهی‌های غرب و آمریکا را گرفت و همچنین موضوعات مرتبط با مسائل هسته‌ای را به خوبی رصد کرده  است.

تقوی با اشاره به نگاه ویژه مجلس یازدهم به توسعه مشاغل دانش‌بنیان گفت: قانون تسهیل صدور مجوز برای کسب و کارها از گام‌های مثبت مجلس یازدهم محسوب می‌شود و در کنار این گام مهم باید به تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان هم اشاره کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از این قوانین باید در سال‌های گذشته به سرانجام می‌رسید ولی انباشته شد تا اینکه در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم به نتیجه رسیدند. مسائل و مشکلات زیاد است، تحریم و مشکلات اقتصادی را داریم اما مجلس یازدهم برای حل هریک از اینها راهکار در اختیار دارد.

تلاش مجلس یازدهم برای حفظ وجهه مردمی بودن

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: وجهه مجلس به مردمی‌بودنش است و لذا مجلس یازدهم تلاش کرده وجهه مردمی بودن خود را حفظ کند و به برخی از کارهایی که موجب فاصله‌گیری از مردم می‌شود دچار نشود.

تقوی با بیان اینکه خاطره تلخی از مجلس یازدهم در ذهن ندارم، گفت: اما باید بگویم اغتشاشات نیمه دوم سال 1401 بسیار تلخ بود. شاعر جوانی به نام مهدی جهاندار در این رابطه سروده است:

جادوی رسانه مسخمان کرد / با شعبده و شلوغ‌کاری

چادر ز سر زنان کشیدند / گفتند حجاب اختیاری!

سرباز مدافع وطن را / کشتند به جرم پاسداری!

جلاد و شهید جابجا شد / در مغلطه خبرگزاری!

افسوس که چشم انتظاران / ماندند به چشم‌انتظاری!

کو غیرت قیصر امین‌پور؟ / کو شور حمید سبزواری؟

از پا منشین، دوباره برخیز / ای شعر بلند پایداری

وی در این رابطه تأکید کرد: شعرای ما در اینگونه شعرها و با هنرمندی چنین صحنه‌هایی را بیان کرده‌اند. هزاران شهید تقدیم کشور شده و هنوز هم شهید تقدیم می‌شود و لذا وقوع چنین اتفاقاتی همواره تلخ است.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha