حفظ شجره‌نامه شهدا و ایثارگران ضروری است
کد خبر: 4127887
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
امام جمعه کرمان:

حفظ شجره‌نامه شهدا و ایثارگران ضروری است

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی حفظ شجره‌نامه و نسب‌ شهدا و ایثارگران را ضروری دانست و گفت: نام شهدا به‌ویژه شهدای برجسته نه تنها فراموش نمی‌شود بلکه برای نسل آینده شاخص‌تر نیز می‌شود لذا حفظ سابقه‌ای کامل از شهدا ضروری است.

دیدار سرپرست و معاونین بنیاد شهید کرمان با امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۲۲ اسفندماه در دیدار با سرپرست و معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان به‌مناسبت روز شهید، خدمت در این نهاد را عبادت دانست و گفت: در این نهاد به افراد و خانواده‌هایی خدمت می‌شود که به دستور الهی عمل کردند بنابراین خدمت به آنها ارزشمند است.

وی حفظ شجره‌نامه و نسب‌ شهدا و ایثارگران را ضروری دانست و اظهار کرد: نسب‌شناسی سادات انجام شده و اطلاعات کافی در مورد پیشینه سادات وجود دارد اما این امر در مورد غیرسادات وجود ندارد و با توجه به اینکه بنیاد شهید متولی اصلی حفظ نام شهدا است باید به این موضوع ورود کند؛ زیرا نام شهدا به‌ویژه شهدای برجسته نه تنها فراموش نمی‌شود بلکه برای نسل آینده شاخص‌تر نیز می‌شود لذا حفظ سابقه‌ای کامل از شهدا ضروری است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های متعدد برای شناخت شهدا خوب است اما کافی نیست، افزود: در بعضی از یادواره‌ها تنها نامی از شهدا برده می‌شود و شهدا حتی در خانواده‌های خود به‌درستی شناخته شده نیستند. بنابراین در این موضوع نیز باید کار کرد تا شهید در خانواده خود شناخته شود و در کنار یادواره‌های عمومی باید یادواره‌های خانگی شهدا نیز برگزار شود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با تأکید بر پرهیز از تبیین جایگاه شهدا به‌صورت جایگاهی دست نیافتنی، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند شخصیت شهدا باید به گونه‌ای تبیین شود که بتوان به آن جایگاه رسید. باب شهادت بسته نیست و اگر شهدایی معرفی می‌شوند برای این است که الگو قرار گیرد اما اگر جایگاه شهدا غیر قابل دسترس تبیین شود نمی‌توان آنها را الگو قرار داد و این برای تربیت انسان مناسب نیست.

سعید ایرانمنش، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان نیز در این دیدار به ارائه آخرین آمار از تعداد شهدا و جانبازان استان پرداخت و گفت: ۶ هزار و ۵۹۰ شهید در کرمان وجود دارد. همچنین ۲۰ هزار و ۳۷۰ جانباز در کل استان وجود دارد؛ از این تعداد ۱۸۵ نفر جانباز ۷۰ درصد هستند که ۳۹ نفر آن قطع ‌نخاع و ۲۳ نفر روشندل هستند.

وی با بیان اینکه در جریان جنگ سوریه و عراق نیز دو نفر از کرمان به درجه جانبازی ۷۰ درصد رسیدند که یکی از آنها ایرانی و دیگری از اتباع است، اظهار کرد: در سال جاری پرونده ۱۹ شهید در استان ثبت شده است که ۱۴ نفر از آنها پس از سال‌ها تأیید شهادت شده‌اند.

 

 

انتهای پیام
captcha