دولتمردان صادقانه گره‌گشای مشکلات مردم باشند
کد خبر: 4128652
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶

دولتمردان صادقانه گره‌گشای مشکلات مردم باشند

امام‌ جمعه شهرکرد گفت: مردم صاحب اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند و دولتمردان باید قدردان حضور مردم باشند، دولتمردان در تکریم، اداره کشور و خدمات‌رسانی به مردم کوتاهی نکنند و صادقانه گره‌گشای مشکلات مردم باشند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه شهرکرد امروز، ۲۶ اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به آیه ۴۰ از سوره مبارکه ابراهیم، اظهار کرد: خداوند در این آیه دعایی را از زبان پیامبر اکرم(ص) با این مضمون که بنده و فرزندانم را اقامه‌کننده نماز قرار بده بیان می‌کند و این دعای همه باشد؛ باید نماز را زنده نگه داریم، در آیات دیگر قرآن کریم نیز مانند آیه ۱۷۰ سوره اعراف، ۲۹ سوره فاطر و ۴۱ سوره حج نیز موضوع نماز مورد توجه قرار گرفته است.

نکونام افزود: کسانی که نماز اقامه می‌کنند جزو اصلاح‌گران در جامعه محسوب می‌شوند و خداوند به این افراد جایگاه ویژه‌ای می‌بخشد و اجر آنها نادیده گرفته نخواهد شد، هر فردی جایگاه و موقعیتی پیدا می‌کند باید خرج نماز کند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در سایه نماز فرد عاقبت‌ بخیر می‌شود، گفت: کسانی که تلاوت قرآن دارند، این افراد اقامه نماز جزو برنامه‌های مستمر آنها است و این بهترین تجارت محسوب می‌شود، دین‌مداری بدون نماز معنا ندارد و نماز آشکارا و جماعت اهمیت بالاتری از نماز در خلوت دارد، خودمان را به بهانه‌های مختلف از نماز جمعه و جماعات محروم نکنیم.

نکونام با اشاره به رهنمودهایی از سوره مبارکه اسراء، توضیح داد: قرآن کریم غفلت‌زدایی از مؤمن را در آیه‌های ۶۸ و ۶۹ این سوره مبارکه مورد توجه قرار می‌دهد و می‌فرماید که چرا وقتی از بلایا نجات پیدا می‌کنید دوباره دچار غفلت می‌شوید، خداوند بر همه چیز قادر است و باید در همه حال از گناهان خود خوفناک باشیم تا دچار عذاب نشویم، مؤمن نباید هیچ‌گاه خود را از رفتار و کردار در امان بداند بلکه گفتار و رفتار باید کنترل شود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به ۲۶ اسفندماه ۷۳ و ارتحال فرزند حاج آقا احمد خمینی، افزود: ایشان در امر انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بود و یک واسط امین بین امام خمینی(ره) و مردم محسوب می‌شد و بسیاری از حرف و حدیث‌ها را به جان خرید و بعد از ارتحال امام خمینی نیز در کنار مقام معظم رهبری در تبیین حوادث قرار گرفت و نگذاشت حقایق تحریف شود.

تأکید بر کمک به همنوعان در آستانه نوروز

وی با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن سال نو هستیم، یادآور شد: در این ایام کمک به هم‌نوع فراموش نشود و بیش‌تر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد، بسیاری از افراد توان مالی برای تأمین معیشت را ندارند، هر چی می‌توانید در این ایام کمک به نیازمندان را مورد توجه قرار بدهید، می‌توان از طریق دستگاه‌های حمایتی کمک خود را به دست نیازمندان برسانیم.

نکونام با تأکيد بر اینکه در سال نو رسوماتی وجود دارد، بیان کرد: اما نکته قابل توجه در نوروز این است که ذکر و دعا همانند سایر اعیاد دینی مورد توجه قرار بگیرد، از آداب این روز روزه گرفتن، نماز خواندن و دعاست، اگر ملتی می‌خواهد استقلال و عزت داشته باشد، باید در اعیاد ذکر به جا بیاورد، تفریحات و شادی‌ها در نوروز سالم باشد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه امسال نوروز با ماه مبارک رمضان همزمان شده است، بیان کرد: باید مراقب باشیم شأن مبارک رمضان در این ایام حفظ شود، روزها و شب‌های ماه مبارک رمضان بهترین روز و ماه سال است، این لحظات مبارک نباید به غفلت بگذرد، همه مهمان خداوند هستیم، خواب روزه‌دار عبادت است، شعائر دینی در تفریگاه‌ها حفظ شود، در مهمانی نیز به این مسائل مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد نابسامانی اقتصادی در کشور بود، تصریح کرد: دولت توانست تا حد زیادی این نابسامانی را کنترل کند، این نشان داد که اگر دولتمردان بخواهند کشور ظرفیت دارد که مشکلات را حل کند، البته تبعات مشکلات اقتصادی تا مدت زمانی باقی خواهند ماند.

ضرورت کنترل قیمت‌ها و ثبات بازار

نکونام ادامه داد: قیمت‌ها باید با پایین آمدن نرخ ارز پایین بیاید تا به مردم فشاور وارد نشود، کنترل قیمت اجناس صورت بگیرد و بازار ثبات خود را پیدا کند تا مردم با یک آرامش بیشتری بتوانند معیشت خود را دنبال کنند.

امام جمعه شهرکرد در خصوص ارتباط با سایر کشورهای جهان، توضیح داد: خوشبختانه این دولت در حال گسترش تعامل جهانی است، این مسئله پروژه خائنانه دشمن را شکست می‌دهد، دشمن تلاش می‌کند که القا کند ایران منزوی است و انزوای کشور با این تعاملات از بین می‌رود و شاهد صف سایر کشورها برای تعامل با ایران هستیم، ایران کشور وابسته‌ای نیست، اقتدار امروز کشور توسط مردم بخشیده شده است.

وی گفت: عده‌ای با به راه انداختن اغتشاشات به‌دنبال بی‌ثباتی در کشور بودند و همچنین تلاش داشتند تا مردم را در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار دهند، اما مردم ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن به صحنه آمدند و فتنه دشمن خنثی شد، مردم صاحب اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند و دولتمردان باید قدردان حضور مردم باشند، دولتمردان در تکریم، اداره کشور و خدمات‌رسانی به مردم کوتاهی نکنند و صادقانه گره‌گشای مشکلات مردم باشند.

انتهای پیام
captcha