شرح داستان لقمان در چهل و هفتمین کلیپ قرآنی نیجریه
کد خبر: 4128879
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

شرح داستان لقمان در چهل و هفتمین کلیپ قرآنی نیجریه

چهل و هفتمین کلیپ «پنجشنبه‌ها زندگی خود را قرآنی کنیم» با شرح و تفسیر داستان سوره لقمان از سوی رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی کشورمان در نیجریه به منظور معرفی و شناساندن تعالیم اصیل قرآن کریم، قرائت صحیح این کلام الهی و تفسیر و برداشت درست و یکسان از آن توسط ملت‌های سراسر جهان به‌ویژه جامعه مخاطب، هر پنجشنبه مجموعه كلیپ‌های قرآنی با عنوان «پنجشنبه‌ها زندگی خود را قرآنی کنیم» در فضای مجازی و صفحات اجتماعی خود و سایر شبکه‌های مرتبط با این نمایندگی، منتشر می‌کند.

در چهل و هفتمین مجموعه از این کلیپ‌ها، آیه 12 و 13 سوره لقمان قرائت و به زبان انگلیسی تفسیر شده است و در پایان هر مرحله از قرائت، به صورت خلاصه به نکات کلیدی و موضوعات اصلی آیات قرائت‌شده با عنوان «آنچه از این آیات می‌آموزیم» اشاره می‌شود و مدت این کلیپ 8 دقیقه است.

آیات مورد تفسیر در این کلیپ به شرح داستان لقمان و پسرش پرداخته و بدین شرح است:

وَلَقَدْ آتَيْنَا لُقْمَانَ الْحِكْمَةَ أَنِ اشْكُرْ لِلَّهِ وَمَنْ يَشْكُرْ فَإِنَّمَا يَشْكُرُ لِنَفْسِهِ وَمَنْ كَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ حَمِيد: و به راستى لقمان را حكمت داديم كه خدا را سپاس بگزار و هر كه سپاس بگزارد تنها براى خود سپاس مى‌گزارد و هر كس كفران كند در حقيقت ‏خدا بى ‏نياز ستوده است.

وَإِذْ قَالَ لُقْمَانُ لِابْنِهِ وَهُوَ يَعِظُهُ يَا بُنَيَّ لَا تُشْرِكْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ: و [ياد كن] هنگامى را كه لقمان به پسر خويش در حالى كه وى او را اندرز مى‏‌داد گفت اى پسرك من به خدا شرک مياور كه به راستى شرک ستمى بزرگ است.

انتهای پیام
captcha