اشتغال و بازار کار در رشته های فنی و مهارتی است
کد خبر: 4129228
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

اشتغال و بازار کار در رشته های فنی و مهارتی است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر این نکته که تحصیلکرده‌های بیکار در رشته‌های غیرمهارتی هستند، گفت: اشتغال و بازار کار در رشته‌های فنی و مهارتی است.

ارسالی// اشتغال و بازار کار در رشته های فنی و مهارتی است.

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، حجت‌الاسلام‌ مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان، عصر روز گذشته، 28 اسفند، در دیدار سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، یکی از ضرورتهای امروز جامعه را توجه به اشتغال جوانان تحصیل کرده دانست و افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک دانشگاه مهارتی می‌تواند در این زمینه به خوبی نقش‌آفرینی کند.

وی با اشاره به اینکه تحصیل کرده‌های بیکار در رشته‌های غیرمهارتی هستند، گفت: اشتغال و بازار کار در رشته‌های فنی و مهارتی است که بر این اساس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت کارآفرینی و اشتغال اقدامات خوبی انجام داده است.

‌حجت الاسلام‌ مطیعی بر تاثیر فراوان دیدگاه تربیتی در کنار دیدگاه علمی در دانشگاه تأکید کرد و افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به جهت توسعه و رونق تولید و کاهش بیکاری جایگاه مهمی دارد.

علیرضا عزالدین سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان نیز هدف و رسالت این دانشگاه را  تربیت نیروهای ماهر، خلاق، کارآمد و مهارتی برشمرد و افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در حال حاضر با داشتن بیش از 4 هزار دانشجو و 4 دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان نقش مهمی در حوزه اشتغال، کارآفرینی و تربیت تکنسین مهارتی دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای بزرگترین دانشگاه مهارتی کشور است، افزود: بیش از 60 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای، جذب بازار کار می‌شوند زیرا این دانشگاه ارتباط نزدیکی با حوزه صنعت و بازار کار دارد و بسیاری از دانشجویان این دانشگاه به عنوان کارآفرین توانسته‌اند در حوزه اشتغال و رفع نیازهای جامعه نقش آفرینی نمایند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان به ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت پذیرفته در دانشگاه فنی وحرفه ای استان سمنان اشاره کرد و گفت: هم اکنون در 50 رشته کاردانی و کارشناسی بیش از 3000 دانشجو در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای و کشاورزی در سطح استان مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهارتی و اشتغال‌زا است، افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک دانشگاه مهارت‌محور با تربیت دانشجویان ماهر و آچار بدست می‌تواند گام مهمی در مسیر اشتغال بردارد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان از افزایش 15 درصدی پذیرفته‌شدگان این دانشگاه در هر 4 دانشکده این دانشگاه خبر داد و گفت: رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای منطبق بر نیاز صنعت و بازار است.

انتهای پیام
captcha