مباحث اقتصادی همچنان دغدغه مقام معظم رهبری است
کد خبر: 4129706
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
امام‌ جمعه ارومیه:

مباحث اقتصادی همچنان دغدغه مقام معظم رهبری است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به‌عنوان سال مهار تورم و رشد تولید توسط مقام معظم رهبری گفت: این نام‌گذاری نشان داد که مباحث اقتصادی همچنان دغدغه رهبر معظم انقلاب است و باید تأکیدات معظم‌له سرمشق مسئولان قرار گیرد.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌ جمعه ارومیه، چهارم فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران مقابل دشمنان ایستادگی و مقاومت نداشت، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران الگوی مقاومت برای همه ملت‌های آزاده جهان است.

وی با بیان اینکه جمهوری‌ اسلامی ایران بیش از ۴۰ سال است که در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرده و جبهه مقاومت را زنده نگه داشته است، افزود: مقاومت ایران در برابر دشمنان به برکت خون شهدا و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است.

امام‌ جمعه ارومیه با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به‌عنوان سال مهار تورم و رشد تولید توسط مقام معظم رهبری اضافه کرد: این نام‌گذاری نشان داد که مباحث اقتصادی همچنان دغدغه رهبر معظم انقلاب است و باید تأکیدات معظم‌له سرمشق مسئولان قرار گیرد. مقام معظم رهبری به مباحث اقتصادی، اشرافیت‌کامل دارند؛ نمایندگان مجلس باید توجه داشته باشند که بهبود وضعیت اقتصادی و رفع مشکلات مردم در رأس قانون‌گذاری باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر توقف وابستگی به اقتصاد نفتی و خام‌فروشی تأکید داشته‌اند، اظهار کرد: انتظار می‌رود نهادهای مسئول بر این تأکیدات معظم‌له هم جامه عمل بپوشانند.

وی گفت: توسعه تجارت بین‌الملل، شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت از بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری و مباحث اقتصادی کشور از دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه باشد. اقدامات جهادی دولت در سال گذشته باید در سال جدید و با شدت بیشتری ادامه یابد. آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های کم‌نظیر اقتصادی دارد که باید با شکوفا شدن آنها، این استان در توسعه اقتصادی کشور پیش‌قدم باشد.

امام‌جمعه ارومیه همچنین بر ضرورت جلوگیری از تجمل‌گرایی و مصرف بی‌رویه انرژی، سوخت و مواد غذایی در جامعه تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نظام اسلامی سبب افزایش معنویت در جامعه شده است، گفت: حضور میلیونی زائران در لحظه تحویل سال جدید در مشهد مقدس و سایر اماکن مقدس نشانگر وجود معنویت در قلب مردم ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی همچنین شرکت در گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را امری مبارک‌ دانست و افزود: با تلاش‌های دادگستری آذربایجان‌غربی، سال گذشته استان ما جایگاه ممتازی در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد داشت که امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام
captcha