فعالیت ۲۰۴ گروه جهادی در ایام نوروز در همدان
کد خبر: 4130329
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

فعالیت ۲۰۴ گروه جهادی در ایام نوروز در همدان

مسئول بسیج سازندگی در استان همدان از فعالیت ۲۰۴ گروه جهادی در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این اردوهای جهادی یک‌هزار و ۷۵۸ نفر در ایام نوروز در حال فعالیت هستند.  

علی قراباغی مسئول بسیج سازندگی استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، علی قراباغی، مسئول بسیج سازندگی استان همدان، امروز ۸ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری رزمایش نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: سال گذشته سه رزمایش جهادی در نوروز ۱۴۰۱ با ۷۰۰ گروه جهادی، در ایام سالگرد تاسیس بسیج سازندگی با ۴۴۰ گروه و در هفته بسیج با ۵۷۰ گروه جهادی برگزار شد.

وی با بیان اینکه جریان جهادی در سطح استان از وقت خود در این ایام برای خدمت رسانی به محرومین گذشتند؛ گفت: رزمایش‌های نوروز با هدف‌هایی همچون خدمت‌رسانی، کمک به محرومان و فعالیت‌های عمرانی انجام می‌شود، هدف اصلی این حرکت جهادی تربیت یک نسل جریان‌ساز و تمدن‌ساز است که می‌تواند تحول ساز باشد.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری، افزود: فضای کار جهادی باید فضای سازندگی برای خود فرد و جامعه خدمت گیرنده باشد فضای آکنده از عطر ایمان و معنویت، پرداختن به مستحبات و واجبات، از مکروهات و مباهات هم دوری شود و بیشتر به واجبات پرداخته شود.

قراباغی با اشاره به اینکه در نوروز ۱۴۰۲ نیز ۲۰۴ گروه جهادی به تعداد یک‌هزار و ۷۵۸ نفر در ایام نوروز در حال فعالیت هستند، افزود: در دو بخش بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده که ۲۱ هزار و ۶۰۰ بسته در اواخر اسفندماه و ۳ هزار بسته معیشتی نیز در روز ۲۲ اسفند به دست نیازمندان رسیده است؛ پش‌بینی می‌شود که تا پایان ماه رمضان بیش از ۸۰ هزار بسته توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به آمار فعالیت این گروه ‌های جهادی تا روز پنجم رزمایش گفت: ۲۳ هزار بسته معیشتی تهیه و در بین نیازمندان پخش شد،۱۳ هزار غذای گرم بین نیازمندان توزیع شده، ۷۷۰ پوشاک توزیع شد، ۵۴ مورد کارت هدیه تقدیم نیازمندان شد،۳۳ مورد ضبح قربانی، ۵۰ مورد سیسمونی، ۲۱ مورد احداث منزل محرومین در دست اقدام است. توزیع  ۱۶۰ سری جهیزیه در سطح استان انجام شد. کاشت ۸ هزار  نهال به یاد ۸ هزار شهید والامقام استان همدان انجام شد.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با بیان اینکه گروه‌های جهادی در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند افزود: ۲۲ گروه جهادی در حوزه عمرانی، ۹ گروه جهادی در حوزه تعمییرات و تاسیسات، ۱۸ گروه جهادی در پخش بسته‌های معیشتی، ۳۱ گروه در حوزه فرهنگی، در حوزه پزشکی ۵ گروه جهادی، در حوزه اقتصاد مقاومتی ۲۹ گروه جهادی، ۷ گروه جهادی در حوزه آموزشی و در  سایر گروه‌ها همچون حقوقی و غیر که در مجموع ۸۳ گروه جهادی فعالیت می‌کنند.

قراباغی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی گروه‌های جهادی در سال جدید در  استان بیان کرد: در عین حال که کمیت اهمیت دارد اما اولویت اساسی ما کیفی‌سازی فعالیت این گروه‌هااست؛ گروه‌های جهادی  باید تخصصی و توانمند شوند که در این راستا کار پایش و نظارت نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی دو گونه محله محور و جغرافیا محور هستند، افزود: گروه جهادی محله محور در حوزه استحفاضی و محله خود انجام وظیفه می‌کند و در توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان فعالیت دارد در گروه‌های جهادی جغرافیا محور بر اساس برنامه سالانه و بلند مدت خود در مناطق محروم فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و عمرانی انجام می‌دهند.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان گفت: ۲۲۵ طرح آبرسانی در ۱۶۰ روستای استان انجام شد روند این پروژه در حال حاضر نزدیک به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام
captcha