اجرای دومین پویش ملی «ستاره‌های زمین» در کرمان
کد خبر: 4130382
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

اجرای دومین پویش ملی «ستاره‌های زمین» در کرمان

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی استان کرمان از اجرای دومین پویش «ستاره‌های زمین» در کرمان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این پویش عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب در راستای احیای جلسات خانگی قرآن است.

پویش ستاره‌های زمین

امین نصری، دبیر جامعه فرهنگی قرآنی استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا، از اجرای دومین پویش «ستاره‌های زمین» در کرمان خبر داد و گفت: نام‌گذاری این پویش ملی براساس حدیثی از پیامبر(ص) است که می‌فرماید: «خانه‌ای که در آن قرآن خوانده شود، برای آسمانیان، همچنان دیده می‌شود که ستارگان برای زمینیان دیده می‌شوند».

وی اظهار کرد: در اولین دوره برگزاری این پویش، قرائت دسته‌ جمعی قرآن مد نظر بود و در دومین دوره به دلیل تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن رویکرد پویش، قرائت قرآن در خانه است. به‌ این صورت که اعضای خانواده در زمان افطار سوره قدر را قرائت کرده و فیلم این جمع‌خوانی خانوادگی سوره قدر را به سایت setare114.ir ارسال می‌کنند.

نصری با بیان اینکه در پایان ماه مبارک رمضان به قید قرعه به ۱۱۴ نفر از منتخبان سفر زیارتی اهدا می‌شود، افزود: پیوست‌های رسانه‌ای متعدد، بنرها و پوستر‌هایی برای پویش «ستاره‌های زمین» آماده شده است. همچنین برنامه ستاره‌های زمین ساعت ۲۰ از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود.

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی استان تصریح کرد: هدف از برگزاری پویش «ستاره‌های زمین» ترویج قرآن در جامعه و عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب در راستای احیای جلسات خانگی قرآن است و امیدواریم این پویش پس از ماه مبارک رمضان تبدیل به یک جلسه خانگی قرآن شود.

انتهای پیام
captcha