رونق جلسات قرآن مختص ماه رمضان نباشد
کد خبر: 4130700
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
امام‌ جمعه شهرکرد تأکيد کرد

رونق جلسات قرآن مختص ماه رمضان نباشد

امام‌ جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و توجه عمیق است که معمولاً افراد در این ماه نورانی انس بسیاری با قرآن دارند، گفت: توصیه می‌شود كه رونق جلسات قرآن مختص ماه رمضان نباشد بلكه محافل قرآنی در تمامی ایام سال برپا شوند و در محلات نیز هیئت‌های قرآنی شکل بگیرد.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه شهرکرد امروز، ۱۱ فروردین ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم به مؤمنان توصیه می‌کند که دچار ظن و گمان نباشند و به دیگران بدگمان نشوند چراکه این بدگمانی‌ها در بسیاری از موارد موجب می‌شود افراد خود را از پرداختن به اعمال نیک محروم کنند؛ افراد باید با علم و یقین امور خود را به پیش ببرند و اگر توانایی دستیابی به یقین را ندارند از علم افرادی که دارای تخصص هستند بهره‌مند شوند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و توجه عمیق است که معمولاً افراد در این ماه نورانی انس بسیاری با قرآن دارند اما توصیه می‌شود كه رونق جلسات قرآن مختص ماه رمضان نباشد بلكه محافل انس با قرآن کریم و قرائت آن در تمامی ایام سال برپا شوند و در محلات نیز هیئت‌های قرآنی شکل بگیرد و افراد هرشب به صورت دسته جمعی به قرائت قرآن بپردازند و در کنار آن نیز احکام دینی بیان شوند چرا که اینگونه مجالس برکات بسیاری به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۱۲ فروردین‌ماه روز تحقق یک ایده و برنامه بزرگ است که ویژه انبیا الهی بوده، ادامه داد: در قرآن کریم نیز به این موضوع اشاره می‌شود که پیامبران مبعوث شدند تا مردم را به پرستش خداوند دعوت و آن‌ها را از زیر سلطه طاغوتیان خارج کنند. همچنین در این کتاب آسمانی بیان شده که انبیا فرستاده شدند تا جامعه را براساس قسط و عدل اداره کنند، جمهوری اسلامی ایران نیز دارای دو هدف اساسی یعنی عبودیت خداوند متعال و اجرای عدالت است که تمامی انبیای الهی نیز به دنبال تحقق این دو هدف بودند.

نکونام بیان کرد: امسال ۱۳ فروردین و روز طبیعت در ماه مبارک رمضان قرار گرفته است و مطمئناً حرمت این ماه عزیز در روز طبیعت حفظ خواهد شد.
امام جمعه شهرکرد با تأکيد بر اینکه حجاب یکی از ضرورت‌های دین مبین اسلام است، اضافه کرد: حجاب یکی از ضرورت‌های دین اسلام همچنین نظام اسلامی است بنابراین باید مورد توجه قرار بگیرد اما روش مقابله با بدحجابی مهم است و باید امر به معروف و نهی از منکر با روش صحیح صورت بگیرد و لازم است در این مسیر از به کار بردن روش‌های خشن پرهیز شود. نکته مهم اهمیت حجاب است بنابراین توصیه می‌شود افراد در سفرهای گردشگری خود، محافل، مهمانی‌ها و... رعایت حلال و حرام خداوند متعال را مورد توجه قرار دهند.

وی در پایان تأكيد کرد: نیمه ماه مبارک رمضان میلاد امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام و تکریم خیرین است، یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی تقویت روحیه خیری در آن است درواقع لازم است رسیدگی به ایتام و نیازمندان که در ماه مبارک رمضان بسیار مشاهده می‌شود بیش از پیش قوت پیدا کند.

انتهای پیام
captcha