نجات جان محکوم به قصاص سقزی در قالب پویش «به امام رضا می‌بخشم»
کد خبر: 4131870
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

نجات جان محکوم به قصاص سقزی در قالب پویش «به امام رضا می‌بخشم»

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: در قالب پویش «به احترام امام رضا(ع) می‌بخشم» و در ماه مبارک رمضان و با تلاش «سفیران صلح» شهرستان سقز، یک فقره پرونده قتل عمد با اخذ رضایت اولیای دم منجر به صلح و سازش بین طرفین پرونده شد.

محکوم به قصاص کردستانی

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری کردستان امروز، 17 فروردین در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: با کمک فعالان عرصه صلح و سازش استان کردستان پویش «به امام رضا می‌بخشم» با ردیگر در استان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی بر حمایت دستگاه قضایی از نهادهای صلح و سازش در استان تأکید کرد و افزود: یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی در دوران تحول و تعالی، مشارکت‌های مردمی در راستای تحقق اهداف این دستگاه است که یکی از بسترهای مهم آن تقویت نهاد سازش و نقش آفرینی صلح یاران در اصلاح ذات‌البین است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: در قالب پویش «به احترام امام رضا(ع) می‌بخشم» و در ماه مبارک رمضان و با تلاش «سفیران صلح» شهرستان سقز، یک فقره پرونده قتل عمد با اخذ رضایت اولیای دم منجر به صلح و سازش بین طرفین پرونده شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 1398و در پی وقوع یک فقره قتل در شهرستان سقز ، پرونده با شکایت اولیای دم در دادگستری سقز تشکیل شد، گفت: پس از طی چهار سال و برگزاری چندین جلسه صلح و سازش توسط معتمدان، ریش سفیدان و سفیران صلح شهرستان سقز و با تلاش‌ها و پیگیری مجموعه دادگستری سقز، در نهایت خانواده محکوم علیه موفق به اخذ رضایت کتبی از اولیاءدم شدند.

حجت‌الاسلام حسینی تأکید کرد : با آزادی این زندانی، نخستین پرونده قتل عمد در سال جدید در ماه مبارک رمضان منجر به رضایت و صلح و سازش شد.

انتهای پیام
captcha