شعرا برای رواج فصاحت قرآن در جامعه همت کنند
کد خبر: 4131872
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

شعرا برای رواج فصاحت قرآن در جامعه همت کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: قرآن به عنوان نخستین نثر موزون در غنای ادبیات نقش مهمی دارد و باید فصاحت جاری در آن با تلاش شعرا و ادبا در جامعه رواج یابد.

حسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل، ۱۷ فروردین‌ماه، در محفل شعر ماه حُسن و هفته هنر اسلامی در موسسه فرهنگی و تبلیغی آیت الله مروج اردبیلی اظهار کرد: ما وارث فصاحت قرآن هستیم و آرزو می‌کنم ادبیات ما به واسطه این کتاب آسمانی غنی‌تر شود و خودم برای روی آوردن جوانان به ادبیات فاخر و ارزشمند از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم.

وی ادامه داد: متاسفانه ادبیات ما در حصار مانده و باید مفاهیم و مضامین آن بلندتر و متعالی تر باشد و این ثروت ادبی جامعه هر چه بیشتر غنی شود.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه وقتی پیامبر اسلام(ص) قرآن می خواند همه از موسیقی و زیبایی این کلام الهی متعجب می شدند، گفت: درباره موسیقی آیات الهی مقاله مفصلی نوشته ام و دانشگاه از آن استقبال کرده اما قصد دارم آن را به شکل کتاب دربیاورم و سپس ارایه کنم.

وی افزود: شعر و ادبیات به منزله هواست و ما به آن همانند نفس کشیدن نیاز داریم و در جامعه نیز همانند هوای تازه و تمیز باید زمینه تولید ادبیات زیبا و متعالی بیشتر فراهم شود.

عاملی تصریح کرد: قدما ثروت لغوی داشتند و اهل مطالعه بودند و مردم همواره به شعرا افتخار می‌کنند و شعرا تاج سر و چشم و چراغ ملت هستند و امیدواریم در این حوزه، استعدادها هر چه بیشتر بالنده تر گردد.

امام جمعه اردبیل گفت: گاهی شعر بر زبان فرد بیسواد نیز جاری می‌شود و روزی برای بازدید از زندگی عشایر وارد چادر یک خانواده عشایر شدم و خانمی که بیسواد بود رو به من کرد و گفت: نمی دانستم سبلان روزی خم می‌شود و وارد چادر من می‌ شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: آن خانم به من گفت که ما شما را مثل شبنم روی گلبرگ می‌بینیم؛ این سخن آن بانوی عشایر، صرف نظر از احترام و تعارف، جنبه شعری داشت و ارزشمند بود.

انتهای پیام
captcha