ستاد تحقق شعار سال در چهارمحال‌وبختیاری تشکیل شود
کد خبر: 4133657
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰

ستاد تحقق شعار سال در چهارمحال‌وبختیاری تشکیل شود

امام‌ جمعه کوهرنگ با تأکید بر ضرورت شکل‌گیری ستاد تحقق شعار سال هم در سطح چهارمحال‌وبختیاری و هم شهرستان‌ها، گفت: از مسئولان انتظار می‌رود که فقط به جلسات بسنده نکرده و آنچه را که در جلسات به‌عنوان جمع‌بندی و راهکار ارائه می‌شود در صحنه عملیاتی کنند.

ایوب محمدی، امام جمعه کوهرنگ

حجت‌الاسلام والمسلمین ایوب محمدی، امام‌ جمعه کوهرنگ در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ با عنوان «مهار تورم، رشد تولید»، اظهار کرد: از دهه ۹۰ تا کنون، نامگذاری تمامی شعارهای سال با مفاهیم اقتصادی عجین شده است که در این راستا می‌توان کلیدواژه‌هایی چون اقتصاد مقاومتی، کار و سرمایه ایرانی، کالای داخلی، حمایت از تولید و ... نام برد، لذا بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی مردم باید در دستور کار اصلی مسئولان باشد.

وی با ذکر اینکه دشمنان و بدخواهان داخلی و خارجی نظام اسلامی در صدد تضعیف هر چه بیشتر معیشت مردم هستند و با جنگ اقتصادی می‌خواهند به اهداف پلید خود برسند، ادامه داد: رهبر انقلاب با بصیرت همیشگی خود راه را برای همه ما مشخص کرده‌اند و تأکیدشان بر موضوع مهار تورم گویای آن است که ایشان جنبه‌های پیدا و پنهان مسئله را دیده‌اند.

محمدی بیان کرد: تحقق شعار سال مستلزم همکاری همگانی از قوای سه‌گانه تا مردم است و برای نیل به این هدف مهم، یکی از وظایف مسئولان ناظر بر برنامه‌ریزی اصولی و کارآمد برای رشد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان و شهرستان کوهرنگ است. باید بگویم که بسیاری از جوانان‌ کوهرنگی به دلیل نبود کار ماه‌ها دور از خانواده به استان‌های دیگر می‌روند که در این راستا آسیب‌ها و خطراتی ممکن است برایشان ایجاد شود.

امام‌جمعه کوهرنگ با تأکید بر اینکه مسئولان باید برای کاهش بیکاری و رشد اشتغال برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشند، گفت: از ظرفیت‌های استان و شهرستان در راستای محرومیت‌زدایی باید استفاده شود؛ کوهرنگ هفتمین شهرستان محروم کشور است و اگرچه دولت اقدامات خوبی را در این منطقه آغاز کرده است اما انتظار می‌رود که نگاه ویژه مسئولان به دو مقوله اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی در این منطقه وجود داشته باشد.

محمدی بیان کرد: تمامی واحدهای تولیدی و اقتصادی در بخش‌های دولتی و خصوص موظفند در راستای تحقق شعار سال با هم‌افزایی و همکاری گام‌های عملیاتی بردارند؛ مشکلات اقتصادی دامنگیر مردم است و آنان با معضلات جدی معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند که حل دغدغه‌های اقتصادی با تکیه بر اولویت‌های استان و شهرستان‌ باید مورد توجه فعالان این عرصه باشد.

امام‌جمعه کوهرنگ اضافه کرد: از دست‌اندرکاران انتظار می‌رود که فقط به جلسات بسنده نکنند بلکه در میدان عمل وارد شوند و آنچه را که در جلسات به‌عنوان جمع‌بندی و راهکار ارائه می‌کنند در صحنه عملیاتی کنند.

ظرفیت بالقوه کوهرنگ برای رونق تولید

محمدی با تأکید بر ضرورت شکل‌گیری ستاد تحقق شعار سال هم در سطح استان و هم شهرستان‌ها، گفت: می‌طلبد این ستاد شکل بگیرد تا پیگیر تحقق حداکثری شعار امسال یعنی مهار تورم و رشد تولید باشد؛ همچنین می‌طلبد انگیزه بیشتری برای تولیدکنندگان ایجاد شود و کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی که مشکلی مانند بدهکاری یا وام و ... دارند مساعدت صورت بگیرد و تسهیل شود تا موانع تولید حتی‌الامکان رفع شود.

وی با اشاره به عشایری بودن منطقه کوهرنگ، توضیح داد: هم دامداری و دامپروری و هم کشاورزی از ویژگی‌های این منطقه است و از مسئولان انتظار می‌رود شرایطی فراهم کنند تا ظرفیت بالقوه شهرستان برای رونق تولید، شکوفا شود. از مسئولان می‌خواهیم که مشکلات دامداران و کشاورزان را تسهیل کنند و حتی‌الامکان کاهش دهند.

محمدی به نقش مردم در تحقق شعار سال نیز اشاره کرد و توضیح داد: مردم با خرید کالاها و تولیدات داخلی می‌توانند در مهار تورم و رونق و رشد تولید نقش‌آفرین باشند، البته می‌طلبد که کالاهای داخلی نیز از کیفیت لازم برخوردار باشند.

امام‌ جمعه کوهرنگ بیان کرد: مقام معظم رهبری قائلند که همه کشور از مجلس و دولت و اقشار مختلف مردم باید برای تحقق شعار سال حرکت جهادی داشته باشند و لذا در این زمینه همه ما وظیفه داریم.

محمدی در پایان گفت: مشکلات اقتصادی مردم و کاهش ارزش پول ملی ناشی از تحریم‌های نظام استکباری باید به فرموده مقام معظم رهبری باعث «رفع وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی» و «رشد اقتصادی بدون نفت» منجر شود.

انتهای پیام
captcha