غرفه روسیه؛ معرف فعالیت‎های بنیاد ابن سینا در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4133801
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵
در گفت‌وگو با ایکنا بیان شد؛

غرفه روسیه؛ معرف فعالیت‎های بنیاد ابن سینا در نمایشگاه قرآن

میخائیل سیمونوف، مسئول غرفه روسیه در بخش بین‌الملل سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: در این غرفه بازدیدکنندگان با فعالیت‌های بنیاد ابن سینا که بنیاد مطالعات اسلامی مطرحی در روسیه است، آشنا می‌شوند.

بخش بین‌الملل سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلای تهران از جمله بخش‌های این نمایشگاه است که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. یکی از دلایل این استقبال، تنوع موجود در غرفه‌های بخش بین‌الملل و حضور فعالان مسلمان از کشورهای غیراسلامی است.

میخائیل سیمونوف (Mikhail Simonov) مبلغ اهل روسیه و مسئول غرفه این کشور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران از جمله فعالان مسلمانی است که در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا در مورد غرفه روسیه در این نمایشگاه گفت: یکی از کارهایی که در غرفه روسیه انجام می‌شود، آشناکردن بازدیدکنندگان از غرفه با بنیاد ابن سیناست که بنیاد مطالعات اسلامی مطرحی در روسیه است.

سیمونوف ادامه داد: این بنیاد در سال 2007 در شهر مسکو تأسیس شده و هدف از تأسیس این بنیاد آشنایی مردم روسیه با اسلام و علوم اسلامی و البته آشنایی با ایران و مردم این کشور است.

این مبلغ اهل کشور روسیه در مورد نمایشگاه بین‌المللی قرآن و سطح کیفی آن با اشاره به وضعیت این نمایشگاه قبل از شیوع کووید-19 گفت: من در دوره‌های پیشین هم در این نمایشگاه حضور داشتم. جدا از تعداد بیشتر بازدیدکنندگان در دوره‌های گذشته، انتقال بخش بین‌الملل به طبقه بالای سالن برگزاری نمایشگاه باعث شده که تعداد بازدیدکنندگان غرفه‌های بخش بین‌الملل خیلی کمتر شود. با این همه به طور کلی از وضعیت نمایشگاه و بازدید‌ها رضایت نسبی دارم.

سیمونوف درباره برگزاری‌ نمایشگاه‌های مشابه در روسیه تصریح کرد: در روسیه هم نمایشگاه‌هایی با محوریت قرآن و فرهنگ اسلامی وجود دارد و برای مثال در شهر مسکو نمایشگاه مشابه و هم‌سطحی با نمایشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: فعالان مسلمان در حوزه‌های مختلف کارها و فعالیت‌های خود را در نمایشگاه مسکو به نمایش می‌گذارند. این فعالیت‌ها شامل موضوعاتی مانند ساخت انیمیشن، کتاب و ترجمه کتاب‌های مختلف به زبان روسی در مورد اسلام و نمایش آثار خوشنویسی اسلامی و هنر اسلامی است. من شخصا انیمیشن‌سازانی را دیدم که در مورد شرکت در نمایشگاه مسکو با من صحبت و اعلام کردند که در این نمایشگاه حضور داشته‌اند.

سیمونوف در پایان گفت: نمایشگاه اسلامی مسکو از نظر وسعت بسیار خوب است؛ اما با شیوع کووید-19 استقبال از آن کم شد. با این همه به نظر می‌رسد که این نمایشگاه در حال یافتن دوباره جایگاه گذشته خود بوده و رفته رفته به وضعیت سابق باز می‌گردد.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «می‌خوانمت» در مصلای امام خمینی(ره) تهران برپاست. این نمایشگاه فردا، 25 فروردین به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha