تأکید امام‌جمعه شهرکرد بر تقویت جلسات خانگی قرآن کریم
کد خبر: 4133949
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

تأکید امام‌جمعه شهرکرد بر تقویت جلسات خانگی قرآن کریم

امام‌جمعه شهرکرد گفت: محافل قرآنی ماه رمضان در طول سال تقویت و تداوم داشته باشد، محافل و هیئت‌ها و جلسات خانگی فرصتی برای نشستن بر سر سفره قرآن و تلاوت و تدبر در مصحف شریف است که هر چه می‌توانیم باید در طول سال نیز تقویت شود.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد امروز ۲۵ فروردین‌ماه در نماز جمعه شهرکرد با گرامیداشت روز جهانی قدس و قدردانی از حرکت جهادی مردم در راهپیمایی این روز، اظهار کرد: گزارش‌ها از جای‌جای کشور و حتی روستاها حاکی از حضور چشمگیر و ارزشمند مردم در راهپیمایی این روز بوده است و مردم با این حرکت جهادی خود به تصریح آیه شریفه «وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا» (نساء/95)، نمره جهاد در راه خدا را نصیب خود کردند.

وی با ذکر اینکه ملت ایران خوب درک کرده‌اند که جهاد حضور پرشور آنان اثربخش بوده است، ادامه داد: ملت ۴۴ سال قبل به امام راحل(ره) لبیک گفته و انقلاب را شکل دادند و امروز آثار این انقلاب و مقاومت، پیروی از ولی‌فقیه و حضور همیشگی در صحنه را همگان مشاهده می‌کنند.

نکونام با تأکید بر اینکه اکنون استکبار رو به افول و ملت ایران رو به رشد است، گفت: امروز ایران در جهان نقش‌آفرین است و حرکت امروز ما در روز قدس، معادلات جهانی را بر هم زده است؛ امروز از جهان تک‌روی و تک‌‌قطبی به برکت انقلاب اسلامی مردم ایران عبور کرده‌ایم و آمریکا که عربده‌کش جهان بود، دیگر قدرتی ندارد.

امام‌جمعه شهرکرد بیان کرد: امروز قدرت در دنیا تقسیم می‌شود و ایران جایگاه مقتدرانه را به حول و قوه الهی در این شرایط یافته که این نعمت الهی و از آثار حضور و همراهی مردم است.

نکونام با تصریح اینکه انقلاب معادلات جهانی را بر هم زده و موقعیت مقتدر را برای ایران اسلامی در دنیا ايجاد کرده است، گفت: این مشکلاتی که مردم از گرانی، تحریم، سنگ‌اندازی‌های دشمن و ... تحمل می‌کنند، نتیجه‌بخش بوده و امروز ملت نتایج و آثار مقاومت خود را در عرصه جهانی مشاهده می‌کنند.

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به در پیش بودن روز ارتش، بیان کرد: ارتش مکتبی ما ارزش‌گرا و مدافع فرهنگ دینی است، مدافع سرزمین و مرزهاست و در عین حال در پی رهایی بشریت از ظلم و جهل است تا بشریت بر سر سفره عدالت و کرامت بنشیند.

نکونام بهره‌گیری از فرصت ماه مبارک رمضان بهار قرآن را یادآور شد و توضیح داد: می‌طلبد که در ایام باقی‌مانده نیز از این فرصت معنوی بهره ببریم و محافل قرآنی این ماه در طول سال تقویت و تداوم داشته باشد. محافل و هیئت‌ها و جلسات خانگی فرصتی برای نشستن بر سر سفره قرآن و تلاوت و تدبر در مصحف شریف است که هر چه می‌توانیم باید در طول سال نیز تقویت شود.

وی تأکيد کرد: همچنین مساجد را نگذاریم غریب بمانند و حضورمان در این اماکن مقدس پررنگ باشد؛ مساجد با حضور پرشور مردم به عمران و آبادانی می‌رسد و هر چه مساجد آبادتر باشند، جوامع مصون‌تر از مفاسد و آسیب‌ها خواهند بود.

مطالبه از مسئولان در مسئله حجاب 

نکونام مسئله حجاب را از ضرورت‌های دین عنوان کرد و افزود: مسئله حجاب جای چانه‌زنی و معامله ندارد و لذا تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان دولتی یا غیردولتی که تحت قوانین جمهوری اسلامی باید خدمت کنند، مراقب باشند که حجاب کارکنان رعایت شود و مسئول باید پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: انتظار عمومی متدینان و بیش از همه خود بانوان این است که کف جامعه و معابر و پارک‌ها، تفریحگاه‌ها و ... نیز که گاه توسط جمعی محدود ممکن است آلوده می‌شود، این اجازه داده نشود بلکه جامعه سالم باشد و بانوان امنیت تمام‌عیار داشته باشند.

نکونام با یادآوری نقش مردم در امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: نظارت عمومی باید با ظرافت و همراه با محبت و خیرخواهی دنبال شود و نقش نیروهای امنیتی، انتظامی و قضایی در این موضوع کاملاً اجرایی شود.

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به کار در دست اقدام نیروی انتظامی در مسئله حجاب، بیان کرد: این اقدام حتماً مورد حمایت مردم بوده و آنان انتظار دارند که مسئله حجاب مورد توجه جدی همه مسئولان باشد. خوشبختانه دولت به‌صورت همه‌جانبه در حال خدمت است و مردم استان مصوبات قابل توجه دولت برای استان را شاهد هستند که امیدواریم به‌زودی آثار این اقدامات را ببینند.

انتهای پیام
captcha