اقتدار ارتش حاصل پایبندی به سیره بزرگان دین است
کد خبر: 4134806
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
فرمانده عملیاتی قرارگاه لشکر ۲۳ تکاور ارتش:

اقتدار ارتش حاصل پایبندی به سیره بزرگان دین است

سرتیپ دوم اکبر نجفی گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، تنها ارتش معنویت‌محور دنیاست که اقتدار و سیادت خود را در پایبندی به سیره بزرگان دین و عمل به تکلیف سربازی و جانبازی ملت بزرگ ایران یافته است.

روز ارتش

به گزارش ایکنا از البرز، سرتیپ دوم اکبر نجفی، ارشد نظامی آجا در استان البرز و فرمانده عملیاتی قرارگاه لشکر ۲۳ تکاور ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه روز ارتش جمهوری اسلامی و روز نیروی زمینی بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

«رمضان ماه ضیافت الهی و درگاه معراج بندگان صدیق خداوند به مقام رضوان حضرت حق‌تعالی است، باب گشوده رحمت الهی، لذت عبادت و ایثار، حلاوت مهرورزی به همنوعان و نگاه فرامادی و اخروی به رفتار و منش انسانی، این ماه سراسر سعادت را مشحون رایحه رضوان کرده است.

بندگان مخلص خدا در این ماه آسمانی، کردار علوی و کرامت حسنی را می‌آموزند، مسیر معراج را طلب می‌کنند و به لطف الهی، قدر می‌یابند. آرزوی تعالی طاعات و عبادات مقبول هم‌رزمانم در ارتش جمهوری اسلامی ایران و آحاد امت حزب‌الله را در این ماه مبارک و ایام پرقدر و فضیلت دارم.

۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی، سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره)، و تقارن این سالگرد با قرارگاه عبادت و اخلاص، برای آنان‌ که در صفوف به هم پیوسته مشتاقان شهادت و ایثار حضور یافته‌اند، کارنامه مجاهدت‌ها و حماسه‌های ناب فرزندان ایثارگر امت در ارتش، این شجره طیبه را تداعی می‌کند.

از شهید خلبان والامقام محمد نوژه که افطار روزه مبارکش در ایام و لیالی قدر به شربت شهادت گشوده شد تا دلدادگانی که در عملیات رمضان به فیض شهادت نائل آمدند و این خلعت فاخر را در رمضان المبارک به تن کردند؛ نشان مبارک ارتش و آیه پر فضیلت «وَ إنَّ جُندَنا لَهُمُ الغالِبون» را بر سینه داشتند و در شمار ارتش حزب‌الله، مرتبت فاخر سربازی ارتش یافته بودند.

فرزندان ملت در ارتش جمهوی اسلامی ایران تحت هدایت امامین انقلاب، ارتش قدرتمند را در تراز ارتش انقلابی، معنویت محور، ولایی و مردمی ارتقا دادند، امنیت مرزها را با خون پاک رزمندگان و ایثار خانواده معظمشان تأمین کرده و همواره امنیت خاطر شریف ملت را در دستور کار خود قرار دادند.

هرجا که نیاز به حضور و پشتیبانی از ملت عزیز در دشواری‌ها و رخدادهای طبیعی بوده، ارتش در خط مقدم و به موقع به یاری مردم آمده و نشان داده که ارتشی تک بعدی و نیروی نظامی صرف نیست و به معنای واقعی کلمه، شعار ارتش فدای ملت را جامه عمل پوشانده و با تمام وجود در خدمت مردم نجیب و نستوه بوده است.

افزایش توان نظامی ارتش، به‌روزآوری راهکنش‌ها و شیوه‌های نبرد متناسب با جنگ‌های نوین و آمادگی رویارویی با هر تهدیدی، ارتش و مجموعه مقتدر نیروهای مسلح را تبدیل به بازوی اقتدار نظام و جمهوری اسلامی را لنگر ثبات منطقه کرده است.

اهریمن روان‌پریش و یاوه‌گو بداند عمق راهبردی دشمن در دسترس تجهیزات و دست بلند جمهوری اسلامی است و هرگونه اقدام علیه ایران، هزینه‌ای گزاف برایشان به دنبال خواهد داشت.

ارتش امروز، با تجربه گهربار دیروز، نبرد واقعی را در هر شرایط جغرافیایی آموخته و آزموده و هر نوع تهدیدی را با بالاترین سطح توانمندی پاسخ خواهد داد.

با اتکا به قدرت لایزال الهی و اعتماد کامل به توانمندی و باورهای اعتقادی همرزمانم و تشکر خالصانه از مجاهدت و ایثار این عزیزان و خانواده صبور و معظمشان، و قدردانی از ملت فهیم ایران که همواره پشتیبان صدیق ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، به پیشگاه فرماندهی معظم کل قوا و امت حزب‌الله معروض می‌دارم ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرای مأموریت قانونی خود، آماده ایثار جان در راه اعتلای نام ایران سربلند اسلامی و ملتی به بزرگی تاریخ به فرماندهی نایب امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) حضرت امام خامنه‌ای عزیز است.»

انتهای پیام
captcha