جشن گلریزان در یاسوج برگزار شد
کد خبر: 4134809
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

جشن گلریزان در یاسوج برگزار شد

جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با همدلی و مشارکت نیکوکاران و مسئولان محلی در یاسوج برگزار شد.

حضور مسئولان در جشن گلریزان در یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، امام جمعه شهر یاسوج امروز، 28 فروردین‌ماه در جشن گلریزان در سالن دادگستری استان، با بیان اینکه کمک به هم‌نوع، دستگیری مستمندان و افراد آبرومند در دین ما بسیار سفارش شده، اظهار کرد: در جامعه اسلامی انفاق و دستگیری نیازمندان اثرات مطلوب اجتماعی و معنوی بسیاری دارد که زندانیان مالی و جرائم غیرعمد مشمول این مساعدت بوده که باید با همدلی و مشارکت همگانی برای آزادی آنان از زندان اهتمام جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خانواده زندانیان مشکلات فراوانی دارند و در معرض آسیب‌های مختلفی هستند، افزود: افرادی در زندان‌ها هستند که به دلیل سوء تدبیر و بی‌احتیاطی در هنگام رانندگی به زندان افتادند که خداوند می‌فرمایند؛ قبل از اینکه مرگ به سراغ شما بیاد انفاق کنید، بنابراین افرادی که تمکن مالی دارند در این کار خداپسندانه مشارکت داشته باشند.آموزش و پرورش استان مانع ترک تحصیلی دانش‌آموزانی که سرپرست خانواده در زندان است، شود.

همچنین، منصوربیژنی، مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: شاید چنین تصور شود که همه‎ زندانیان در زندان جرائم عمد و بزهکار هستند اما تعداد 271 زندانی در استان محکومین مالی و جرائم غیرعمد بوده که جرم عمدی مرتکب نشده و چشم انتظار دستان سخاوتمند نیکوکاران و افراد خیر بوده تا از زندان آزاد شوند.

وی افزود: سال گذشته به همت ستاد دیه، خیرین و نیکوکاران 153 زندانی با بدهی 99 میلیارد و 300 میلیون تومان از زندان آزاد که شورای حل اختلاف مستقر در ستاد دیه موفق به اخذ مبلغ 77 میلیارد تومان گذشت از شکات شدند. ضمن اینکه 105میلیون تومان به‌صورت نقدی و 710 میلیون نیز به‌صورت تعهدی برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد.

همچنین، حجت‌الاسلام سیدمحمدابراهیم ساجدی، معاون قضایی رئیس کل در امور شوراهای حل احتلاف کهگیلویه‌وبویراحمد نیز در این جشن گفت: نقش شورای‌های حل احتلاف در اخذ گذشت از شکات به‌خصوص طلبکاران مالی بسیار مشهود و ملموس بوده است، اما طلبکار نیز بایستی به حق خود برسد و لذا فردی که محکوم به حبس می‌شود به علت نداری است که دستگیری و کمک به چنین زندانیانی به عنوان افراد معسر و نیازمند در دین ما بسیار سفارش شده است .

انتهای پیام
captcha